شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

حسن وارسته:

در «بچه مهندس» هم سعی کردم شخصیت‌هایی را خلق کنم که ملموس بوده و پایشان روی زمین باشد

سریال بچه‌مهندس3

سینماپرس: نویسنده فیلمنامه سریال «بچه مهندس۴» معتقد است که این سریال به جای استفاده از بازیگران سلبریتی، ستاره‌سازی کرده است.

به گزارش سینماپرس، حسن وارسته در گفتگو با آنا، با اشاره به این که حدود دوازده قسمت از فیلمنامه فصل چهارم سریال بچه‌مهندس آماده شده است افزود: همچنان در حال نگارش قسمت‌های باقیمانده هستم. ترجیح می‌دهم اخبار مربوط به تولید سریال را آقای سعدی (تهیه‌کننده) اعلام کنند. بعد از سه یا چهار بار بازنویسی طرح،  با آقای غفاری به عنوان کارگردان به اجماع خوبی رسیدیم.

حضور دوباره جواد جوادی در  «بچه مهندس»

وی اظهار کرد: در فصل چهارم هم شخصیت اصلی سریال همچنان «جواد جوادی»  است. در قسمت‌های قبلی هم دیدیم که و شخصیت‌های فرعی به اقتضای داستان به سریال ملحق شدند؛  مأموریتی داشتند که شخصیت اصلی را در مسیر داستان قرار دهند و به‌تدریج در فصل‌های بعدی کنار گذاشته شدند. همان فرمول در فصل چهارم هم اتفاق می‌افتد.

این فیلمنامه‌نویس درباره این که به عنوان نویسنده این سریال چگونه جذابیت داستان را در یک اثر دنباله‌دار حفظ می‌کند نیز گفت: به هر صورت تجربه نشان داده که خدا را شکر اغلب کارهایی که دنباله‌دار بوده، کارهای موفقی بوده‌اند. در «بچه مهندس»  هم سعی کردم شخصیت‌هایی را خلق کنم که ملموس بوده و پایشان روی زمین باشد. در این سریال ما بازیگر سلبریتی نداشتیم که آن نقش را بالا بکشد، این نقش است که باعث شده بعضی از بازیگرانی که کم‌نام یا گمنام هستند دیده شوند.

 می‌خواهیم مردم قهرمان داستان را باور کنند

وی افزود: سعی کردیم آن شخصیت‌ها و قصه‌ها درست باشد. قهرمانی که می‌سازیم را مردم باورش کنند، حرف مردم را بزنند، حرف نماینده همان نسلی را بزند که هست. اگر نوجوان است، حرف نماینده آن نسل را بزند و اگر جوان است حرف‌هایی را بزند که مطالبات جوانان است و خواسته‌های آنهاست، نقدی دارد، بالاخره شور جوانی دارد، عشق است، بالاخره مباحثی که در روان‌شناسی جوانان وجود دارد را ما آوردیم و سعی کردیم صادقانه رفتار کنیم، ماجرا بگوییم، در آن آب نبندیم. اینها باعث شده که شخصیت‌ها و قصه مورد استقبال مردم و برخی از مدیران‌مان قرار بگیرد.

نشست خبری عوامل سریال تلویزیونی «بچه مهندس»

دنبال سلبریتی نرفتیم و ستاره‌سازی کردیم

وارسته عنوان کرد: می‌توانم بگویم ما در این سریال ستاره‌سازی کردیم. سریال‌های زیادی را می‌شناسم که در چینش بازیگران به دنبال بازیگرانی با فالوور میلیونی در فضای مجازی هستند، اما فرمول «بچه مهندس» این نبود؛  فرمول بچه مهندس بازیگران توانمندی بود که توانستند بار این نقش را به دوش بکشند.

نویسنده سریال «بچه‌مهندس» گفت: ما اصل و مبنا را روی توانمندی بازیگران گذاشتیم. بازیگران «بچه‌مهندس» شاید رنگ و جذابیت آن سلبریتی‌ها را نداشتند، اما توانمند بودند. به هر حال نقش هم آنها را به چالش انداخت و باعث شد یک ویژگی جدید از آن بازیگر دیده شود و تبدیل به چهره‌های محبوب شوند.

 آغاز پیش‌تولید «بچه مهندس ۴» برای ۳۰ قسمت

لازم به یادآوری است ۱۰ روز پیش هم تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از تولید فصل چهارم سریال بچه مهندس در ۳۰ قسمت خبر داده بود.  سعید سعدی در این گفتگو عنوان کرد که پیش تولید این سریال آغاز شده اما زمان آغاز فیلمبرداری آن هنوز مشخص نیست.

فصل اول «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و محصول شبکه دو سیما در سال ۹۶ پخش شد و رمضان سال ۹۷ نیز فصل دوم آن روی آنتن شبکه دو سیما رفته بود.  سری سوم این مجموعه نیز در ماه رمضان ۹۹ روی آنتن سیما رفت. این شبکه به دلیل استقبال مخاطبان همچنان ساخت سری‌های دیگری از آن را در دستور کار گذاشته و اینگونه هم قرار است با حفظ بازیگران اصلی خود، قصه خود را در زمان حال روایت کند.

کارگردانی سری چهارم همچنان برعهده علی غفاری است و روزبه حصاری بازیگر نقش اصلی (جواد جوادی) نیز در سری جدید حضور دارد.

ثریا قاسمی، بهاره رهنما، بهناز جعفری، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، کامران تفتی، سیما تیرانداز، محمد کاسبی، روزبه حصاری، سیاوش چراغی‌پور، سعید کریمی، مهشید جوادی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، سیدمهرداد ضیایی، کریم اکبری‌مبارکه، عباس جمشیدی، فرید قبادی، کریم قربانی، اتابک نادری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، شیوا خسرومهر و ... از بازیگران چند فصل اخیر این مجموعه بوده‌اند.

بچه مهندس داستان کودکی و جوانی فردی به نام جواد جوادی را به تصویر می‌کشد که در پرورشگاهی به نام خانه خورشید بزرگ شد. نویسندگی فصل اول این سریال را سجاد ابوالحسنی انجام داد، اما فیلمنامه فصل‌های دوم و سوم این کار را حسن آراسته نوشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.