سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

مجید مظفری:

در شرایط فعلی پیک کرونا چرا باید جشنواره‌ها برگزار شوند/برگزاری جشنواره در شرایط فعلی چه لزومی دارد؟

مجید مظفری

سینماپرس: بازیگر سریال «ایل دا» گفت: سریالهای سالهای اخیر ما اکثرا در آپارتمان و در شهر تهران سپری شده اند به همین دلیل مردم دوست دارند تا اثری متفاوت را تماشا کنند، «ایل دا» به واسطه پرداختن به یک اقلیم و قومیت خاص جذابیت های خاص خود را برای مخاطبان ایجاد کرده است.

به گزارش سینماپرس، مجید مظفری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضورش در سریال تلویزیونی «ایل دا» گفت: من قبلاً هم با راما قویدل همکاری داشته ام، وقتی فیلمنامه برای من ارسال شد به واقع روایت «ایل دا» را دوست داشتم و به همین دلیل بازی در این سریال را پذیرفتم.  

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که در تولید سریال «ایل دا» به وجود آمد افزود: فیلمبرداری اثر بعد از پیش تولید آغاز شد و ما با تمام انرژی سر پروژه حاضر شدیم اما با همزمانی با شیوع بیماری کرونا کار پنج ماه به طور کامل تعطیل شد، بعد از آن و بنا به عجله‌ای که برای روی آنتن رفتن «ایل دا» وجود داشت، ادامه کار با سختی پیش رفت.  

بازیگر سریال «ایل دا» با تاکید بر تغییرات بوجود آمده در فیلمنامه «ایل دا» ادامه داد: بعد از ماه‌ها تعطیلی کرونایی گروه باید سریال را به آغاز هفته دفاع مقدس می رساند و به همین دلیل فیلمنامه دچار اصلاحیه شد و کاری کردند تا اثر زودتر از زمان مقرر روی آنتن برود. شاید «ایل دا» آن اتفاقی که در ابتدا در فیلمنامه بود را عملی نکرد اما با تمام این مسائل مردم تا امروز سریال را دوست داشته اند.  

وی در همین رابطه افزود: سریالهای سالهای اخیر ما اکثرا در آپارتمان و در شهر تهران سپری شده اند به همین دلیل مردم دوست دارند تا اثری متفاوت را تماشا کنند، «ایل دا» به واسطه پرداختن به یک اقلیم و قومیت خاص جذابیت های خاص خود را برای مخاطبان ایجاد کرده است. تماشاگران از سریالهای آپارتمانی خسته شده اند و سالهاست که ساخت آثاری که در طبیعت می گذرد فراموش شده است.  

بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» طبیعت استان لرستان را یکی از عوامل جذابیت سریال «ایل دا» دانست و درباره نقش خود در سریال تاکید کرد: من تاکنون کار تکراری در کارنامه خودم ندارم، به همین ترتیب «ایل دا» هم از جمله نقش‌هایی بود که تاکنون آن را ایفا نکرده بودم. تا به حال با این هیبت و لباس و همچنین چنین لهجه ای بازی نکرده بودم.  

وی درباره فیلمبرداری در دوران کرونا اضافه کرد: ساخت سریال «ایل دا» در اکثریت مواقع با دوران کرونا روبرو بود و همین کار را برای ما بسیار سخت کرده بود، از سویی امکانات این سریال هم به هیچ وجه امکانات خوب و کاملی نبود، اما در هر صورت گروه برای رضایت مخاطب و تولید اثری با کیفیت تا انتها پای کار ایستاد و نتیجه هم خوشبختانه مورد رضایت مخاطب واقع شده است.

 «ایل دا» تجربه متفاوت کارنامه کاری من است/مردم از سریالهای آپارتمانی خسته شده اند/////////////////سه شنبه

مظفری ساخت سریالهای قومی و بومی را نیاز امروز جامعه خواند و ادامه داد: مردم نیاز دارند تا با اقلیم های مختلف کشور آشنا شوند، ساخت سریال‌هایی همچون «ایل دا» به شدت لازم است اما فراموش نکنیم که این نیاز، خود نیازمند امکانات مناسب و حمایت مسئولین فرهنگی است. به طور مثال در ایام ساخت سریال «ایل دا» هیچکدام از مسئولین فرهنگی استان لرستان به ما سر نزدند، برایم عجیب بود که هیچکس برایش مهم نبود که اصلا ما چه چیزی را می سازیم، آنها می توانستند با حضورشان در پروژه علاوه بر دلگرمی به گروه باعث رشد اثر شوند.  

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم مسئولین فرهنگی به پشت صحنه سریال «ایل دا» سر بزنند و ببیند که ما چه اثری می سازیم، شاید ما در گویش و انتقال فرهنگ دچار اشتباه بوده باشیم، آنها می توانستند حتی اشتباه ما را متذکر شوند اما به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاد و سریال هم با امکاناتی کم ساخته شد.  

بازیگر فیلم «خوب بد جلف» درباره تعطیلی سینما و تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا افزود: انگار زور تعطیلات فقط به سینما و تئاتر می رسد، وقتی همه مراکز و معابر و سرویس حمل و نقل عمومی باز هستند من متوجه نمی شوم که چرا صرفا باید سینما و تئاتر بسته شود؟. 

مظفری درباره احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: من متوجه نمی شوم در شرایط فعلی پیک کرونا چرا باید جشنواره‌ها برگزار شوند، برگزاری جشنواره در شرایط فعلی چه لزومی دارد؟ اگر سینما سینماست که وقتی سالنهای سینما را می بندیم باید جشنواره را هم کنسل کنیم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.