چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

از مجموعه «علوم عصر حجری»؛

کتاب «ماشین‌های ساده» از سوی کانون منتشر شد

کتاب علوم عصر حجری

سینماپرس: «ماشین‌های ساده» یک جلد از مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» است که بچه‌ها را در قالب داستان با ماشین‌آلات مختلفی چون اهرم و چرخ‌دستی جرثقیل آشنا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، «ماشین‌های ساده»، یک جلد از مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» است که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و در اختیار مخاطبان بالای ۱۲ سال (نونگاه) قرار گرفته است.

مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» را فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته‌اند. مایک فیلیپس تصویرگری و علی خاکبازان هم ترجمه آن را بر عهده داشته ‌است.
در کتاب «ماشین‌های ساده» هم مثل سه عنوان دیگر این مجموعه، «لئو» به عنوان شخصیت اصلی داستان که یک دانشمند عصر حجری است، دانسته‌های خود را درباره موضوع‌های مختلف به گربه‌اش «پالاس» آموزش می‌دهد.
«ماشین‌های ساده»، کتابی است که بچه‌ها را با اهرم، چرخ‌دستی، چرخ سفالگری، گاو آهن، خیش، انواع قرقره‌ها و نقاله آشنا می‌کند. ضمن این‌که با خواندن این کتاب، بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه چرخ دستی و شادوف بسازند. شادوف، همان چرخی است که دلو را به آن اویزان می‌کنند و از چاه آب می‌کشند.
در این کتاب هم واژه‌نامه‌ای آمده که بچه‌ها را با کلمه‌هایی چون چرخ دنده و نقاله و دیگر واژه‌های تازه و سختی که در «ماشین‌های ساده» به آن اشاره شده آشنا می‌کند.
کتاب ۳۶ صفحه‌ای «ماشین‌های ساده» با قطع رحلی سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷هزار و ۵۰۰ نسخه شده است.
یادآوری می‌شود این کتاب‌ با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.