چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران؛

ثبت ۱۵۴ اثر به عنوان متقاضی شرکت در بخش مستندهای کارآفرینی «سینماحقیقت»

اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۱)

سینماپرس: کارگردانان ۱۵۴ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه مستندهای کارآفرینی جشنواره «سینماحقیقت» شدند.

به گزارش سینماپرس، با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، کارگردانان ۱۵۴ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه مستندهای کارآفرینی این دوره‌ جشنواره شدند.

در این بخش فیلم‌های مستندی با موضوع کارآفرینی، کسب‌وکارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و ... انتخاب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

امسال از جمع ۸۷۱ فیلم مستند ایرانی که در دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ثبت شده است، ۱۵۴ فیلم متقاضی حضور در بخش کارآفرینی شده‌اند به این معنا، کمی بیش از ۱۷ درصد فیلم‌هایی که به جشنواره ارائه شده‌اند، با موضوع کارآفرینی و رونق تولید ملی هستند.

این بخش از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه برگزیدگان آن نیز تندیس، لوح افتخار و مبلغ ۲۰۰، ۱۸۰ و ۱۶۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران خواهد بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.