چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

موزه هنرهای معاصر فلسطین؛

موزه‌ای که دیگر نه بوی بین‌المللی دارد نه رنگی از مقاومت!

موزه هنرهای معاصر فلسطین

سینماپرس: در سکوت خبری، هویت و مأموریت موزه هنرهای معاصر فلسطین تغییر کرد و ساختمان آن نیز احتمالا تغییر کاربری خواهد داد!

به گزارش سینماپرس، از سال ۸۵ با مساعدت شهردار و رئیس‌جمهور وقت، ساختمان پشت سفارت فلسطین تبدیل به موزه هنرهای معاصر فلسطین شد. موزه‌ای که بنا بود بدل به نمایشگاهی برای ارائه و عرضه هنر مقاومت در عرصه بین‌الملل شود؛ در همان دوران نیز دو تن از هنرمندان متخصص و متعهد حوزه هنرهای تجسمی برای تهیه آثار بین‌المللی راهی خارج از کشور شده و آثار هنرمندان حوزه مقاومت در عرصه بین‌المللی را خریداری و برای نمایش به این موزه آوردند.
 اما با گذشت بیش از یک دهه فعالیت، متأسفانه این روزها در موزه هنرهای معاصر فلسطین دیگر نه خبری از هنر مقاومت است و نه اساساً رنگ و بوی ‌بین‌المللی دارد و تنها به مکانی برای آثار تجسمی شبه روشنفکران همانند سایر گالری‌های شمال شهر تهران تبدیل ‌شده است!
از طرفی شنیده‌ها حاکی است که این ساختمان به‌زودی تحویل شهرداری خواهد شد که با این اقدام احتمالا دیگر اثری از موزه فلسطین، حتی در ظاهر هم باقی نخواهد ماند.
مسئولین فرهنگستان هنر باید پاسخگو باشند که چرا در سال‌های اخیر ظرفیت موزه هنرهای معاصر فلسطین نه‌تنها در خدمت هنر مقاومت در عرصه بین‌الملل قرار نگرفته است بلکه براساس شنیده‌ها ساختمان موزه نیز به جهت تغییر کاربری تحویل شهرداری داده خواهد شد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.