شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

فخرالدین صدیق شریف:

وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد/مگر مخاطب سینما و جشنواره با هم فرقی دارند؟

فخرالدین صدیق شریف و کوروش تهامی در تشییع پیکر مرحوم انوشیروان ارجمند

سینماپرس: بازیگر سریال «معمای شاه» گفت: من مخالف تعطیلی سینما نیستم، زیرا جان مخاطب ارزشمند است، اما سوال آنجاست که تنها با تعطیلی سینماها همه چیز حل می‌شود، سینما در مدت سه ماهه اخیر که مخاطب نداشته که حال بخواهد با تعطیلی اش تغییری شگرف ایجاد شود.

به گزارش سینماپرس، فخرالدین صدیق شریف در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه من هم مثل بسیاری از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون در ایام کرونا با مشکلات فراوانی روبرو بوده ام و مدتی است که به واسطه شرایط موجود سر کار خاصی نرفته ام.
وی در همین راستا ادامه داد: شرایط فعلی بیماری کرونا به نحوی است که افراد به سختی می‌توانند سر پروژه‌ها حاضر شوند، این بیماری بسیار جدی است، نمی‌توان آن را شوخی گرفت، زیرا هر لحظه می‌بینیم که بر تعداد قربانیان آن اضافه می‌شود.

بازیگر سریال «معمای شاه» وضعیت کار در شرایط کرونا را سخت خواند و ادامه داد: به شخصه هیچ خرده‌ای بر بازیگران و یا عواملی که امروز مشغول تولید اثر هستند نمی‌گیرم، زیرا شغل آن‌ها همین است و بالاخره باید از این طریق امرار معاش کنند، امیدوارم تمامی آن‌ها با وجود شرایط سختی که با آن روبرو هستند همواره سالم و سلامت نزد خانواده هایشان بازگردند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در بسیاری از پروژه‌ها نکات بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت می‌شود، اما در نهایت امر این بازیگر است که بدون ماسک روبروی بازیگر دیگر ایستاده و دیالوگ می‌گوید، این اتفاق طبیعتا برای تمامی افراد سر آن پروژه خطرناک است، اما در شرایط فعلی وقتی حمایتی از هنرمندان نمی‌شود آن‌ها مجبورند که همچنان کار کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» درباره تعطیلی سینما در موج تازه بیماری کرونا اضافه کرد: من مخالف تعطیلی سینما نیستم، زیرا جان مخاطب ارزشمند است، اما سوال آنجاست که تنها با تعطیلی سینماها همه چیز حل می‌شود، سینما در مدت سه ماهه اخیر که مخاطب نداشته که حال بخواهد با تعطیلی اش تغییری شگرف ایجاد شود.

وی افزود: تا آنجا که می‌دانم شاید در سه ماهه تابستان کل مخاطبان سینما به اندازه یک روز حضور مسافران در مترو نبوده است، اگر می‌خواهیم با تعطیلی مشکلی را حل کنیم باید همه جا را تعطیل کنیم، تعطیل کردن سالن‌های سینما که در شرایط فعلی خود به خود مخاطب نداشتند چیزی را حل نمی‌کند.

وی درباره برگزاری برخی جشنواره‌های سینمایی طی روزهای اخیر و آتی اظهار کرد: وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد، مگر مخاطب سینما و جشنواره با هم فرقی دارند؟. واقعیت امر به نظر من برای حل مشکلی همچون کرونا سعی و کوششی جمعی لازم است، نمی‌توان با تصمیمات سطحی و مقطعی مشکلی را حل کرد.

صدیق شریف رعایت اصول بهداشتی را مسئولیتی بزرگ و اجتماعی خواند و خاطرنشان کرد: در این زمینه فقط مسئله جان من به شخصه مطرح نیست، ممکن است من در خیابان حاضر شده و ناقل یک بیماری باشم، وقتی بدون اطلاع با افراد دیگر برخورد کنم احتمال دارد فردی دیگر را ناخواسته بیمار کنم، پس این وظیفه بر عهده تک تک ما نهاده شده که بیشترین مراقبت را از خود و اطرافیانمان به عمل آوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.