دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

در چهارمین دوره؛

هفته فیلم اروپایی آنلاین برگزار می‌شود

هفته فیلم اروپایی

سینماپرس: چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ با نمایش ۱۶ فیلم به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان، اوینیک (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) و پلتفرم هاشور و برای اولین بار به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

هفته‌های فیلم اروپایی که پیش از این سه دوره آن به شکل فیزیکی در ایران برگزار شده است، امسال (۱۳۹۹ شمسی مصادف با ۲۰۲۰ میلادی) به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و موانع پیش‌آمده برای برگزاری رویدادهای فیزیکی، به شکل آنلاین برگزار می‌شود و به همین منظور پلتفرم «هاشور» نمایش آنلاین فیلم‌ها را برعهده گرفته است. این اولین همکاری رسمی موسسه «هنروتجربه» با «هاشور» است که در آینده برنامه‌های مشترک دیگری نیز خواهند داشت.

چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۷ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود که در این برنامه ضمن نمایش آنلاین ۱۶ فیلم مطرح اروپایی، نشست‌های نقد و تحلیل به شکل زنده تدارک دیده شده‌اند.

در این هفته فیلم ۱۴ کشور شامل ایتالیا، آلمان، مجارستان، اسلوونی، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلغارستان، دانمارک، یونان، هلند، اتریش، پرتغال و فرانسه حضور دارند.

طراحی و اجرای پوستر چهارمین هفته فیلم اروپایی را بهزاد خورشیدی با الهام از نقاشی «شب پرستاره» اثر مشهور ونسان ون گوگ انجام داده است. اسامی فیلم‌ها و دیگر جزئیات چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یادآوری می‌شود؛ پیش از این سه دوره هفته فیلم اروپایی به همت موسسه «هنروتجربه سینمای ایرانیان» و «اوینیک» در ایران برگزار شده که سومین دوره آن از ۱۸ تا ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در چندین شهر ایران بود که با استقبال نیز مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.