شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

انفعال دولت؛ چشمداشت به خارج از کشور/۱

پوریامین: مدیری که معطل انتخاب شدن رئیس جمهور آمریکا است شایسته مدیریت نیست/ نیاز به مدیران مدبر و بصیر در حوزه فرهنگی داریم!

مریم پوریامین

سینماپرس: مریم پوریامین عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان و منتقد سینما گفت: مدیری که معطل انتخاب شدن رئیس جمهور آمریکا است شایسته مدیریت نیست و نباید صندلی مدیریتی را بیش از این اشغال کند؛ کسی که کارهای خود را معطل گذاشته تا ببیند غربی ها برایش چه تصمیمی می گیرند خودش تعطیل است و حضور این فرد در عرصه مدیریتی یک اتلاف وقت جدی است.

این کارشناس سینما و عضو سابق شورای پروانه نمایش سینمای خانگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سوأل دیرینه ای در ذهن عالمان علوم اجتماعی همیشه می درخشد و آن این است که آیا مدیریت علم است یا هنر؟ آیا فن مدیریت متکی بر تکنیک های علمی روشن و فرآیند شفاف اجرایی است یا هنری است که فرد در نهاد خویش دارد و عوامل زیردست طبق دستور انجامش می دهند؟

وی ادامه داد: پاسخ هرچه باشد مدیر امروز جامعه ایرانی باید از هر دو برخوردار باشد. آن هم به خصوص در عرصه شگرف فرهنگی که روزآمدی و خلاقیت را نیز در نهاد خود دارا است. اگر مدیر واقعاً شایسته مدیریت باشد یدک مدبر بودن رمز کلید موفق بودن او است. بصیر بودن نیز اهرم دیگر کاربلدی در نظام اجرایی کشور است. بی تردید یک مدیر مدبر بصیر صاحب برنامه است.

پوریامین سپس ب بیان اینکه مدیر مدبر و بصیر همکاران توانمند و لایق را در کنار خود به کار می گیرد نه افراد فرسوده و ترسو که اطاعت پذیر هستند اظهار داشت: افرادی که جرأت اظهارنظر نداشته باشند لایق کنار مدیران بودن را ندارند. افراد متکی به رئیس همکاران خوبی نمی شوند به خصوص در حوزه فرهنگ که مدیریت علمی همراه با صبوری است.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: اهل هنر انسان هایی شریف و بسیار حساسند و به دلیل درک بالا و هوش بسیار در حوزه مدیریت به گفتمان سازی نیاز دارند. مدیر فرهنگی باید از اهم اخبار و تحولات جهانی که در حوزه فرهنگ اثرگذار است باید مطلع باشد. اطلاع داشتن از تحولات انتخاباتی حسن است به شرط آنکه کار مطعل نماند و برنامه ها جریان داشته باشد.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: در حوزه برنامه ریزی نباید هیچ مانع و توقفی ایجاد شود. اگر مدیری کارش را به دلیل تحولات بیرونی متوقف کند لایق مدیر بودن نیست چون جمود فکری دارد. فکر منجمد خوب نیست و وقت تلف کردن در عرصه فرهنگی و هنری گناهی بزرگ است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.