شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

بنابر اعلام «مصطفی کوشکی»؛

تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» تعطیل شد

تئاتر مستقل تهران

سینماپرس: مدیر تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» در صفحه اینستاگرام این تماشاخانه، از تعطیلی آن در پی لغو اجراهای مراکز هنری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی کوشکی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» در صفحه اینستاگرام تماشاخانه از بقیه افراد خواست که «برای تئاتر مستقل تهران ابراز تاسف نکنند» و نوشت:

«تئاتر مستقل تهران» در سال‌های آغازین دهه ۹۰ با تمام کمبودها و سختی‌ها بنا شد و این تازه سرآغاز راه و حداقل کوشش ما بود برای جامه عمل پوشاندن به رویای تأسیس کمپانی (شرکت/مؤسسه) تئاتر در ایران، آن‌ هم پس از چندین دهه ممانعت و رخوت؛ تا امکان و مجالی باشد که هر گروه تئاتر فعال، مکانی در اختیار داشته باشد که بتواند تمرین کند، داشته هایش را آموزش بدهد و تجربیاتش را به اجرا درآورد.

خوشبختانه کمپانی «تئاتر مستقل تهران» به این مهم دست یافت. چند سال تجربه اندوخت و با وجود تمام کاستی‌ها و ناملایمات راه را برای گروه‌های دیگر نیز هموار ساخت اما متاسفانه امروز در ماه‌های پایانی قرن، باید اعلام کنیم به دلیل عدم حمایت و سنگ‌اندازی‌های فراوانِ بدخواهان، سرنوشت تاریخی تئاترهای خصوصی پیشروی ایران در ابتدای قرن، بار دیگر رخ نشان داده و گریبان‌گیر ما شده و این کمپانی جز تعطیلی امکانی پیش روی خود نمی‌بیند.

اینکه چه عزمی وجود داشت که شکل‌گیری اصولی کمپانی‌های تئاتر در ایران به ثمر ننشیند موضوع بحث نیست؛ اما روشن است که در ایران، امکان تحقق این امر خطیر وجود دارد و دیر یا زود مسیر خود را از لابه‌لای دست‌های آلوده مسدود کنندگان فرهنگ و هنر پیدا خواهد کرد.

«چون ققنوس برخواهیم خواست»

با احترام: مصطفی کوشکی با همراهی هستی حسینی، مهدی کوشکی، شهروز دل‌افکار، باقر سروش، نازآفرین کاظمی، مینو سیدجلالی و جمع بزرگی از نویسندگان، کارگردانان، طراحان و بازیگران گروه تئاتر مستقل تهران.

تماشاخانه «تئاتر مستقل تهران» تعطیل شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.