شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

کارگردان سریال « خانه امن»:

دشمنان این آب و خاک و از جمله اسرائیل، اگر از دستشان بربیاید راه آب و هوا را هم بر این کشور می بندند

احمد معظمی

سینماپرس: کارگردان سریال « خانه امن» در یک برنامه تلویزیونی از مضمون این سریال پلیسی و جاسوسی گفت.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته کارگردان و تعدادی از بازیگران سریال «خانه امن» مهمان ویژه‌برنامه «چشم روشنی» شبکه یک سیما بودند.

کارگردان سریال «خانه امن» در این برنامه که به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) روی آنتن شبکه یک می‌رود ضمن تبریک این مناسبت پربرکت گفت: خانه امن از جمله کارهای سرشار از جزئیات، پرلوکیشن و پربازیگر است که اگر در اجرای آن دقت نکنیم، نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. این مجموعه برخلاف سریال‌های آپارتمانی با لوکیشن‌های محدود، در لوکیشن‌های متعدد و متنوعی ضبط شد و کار بسیار سختی بود.

 احمد معظمی اظهار کرد: ساختن چنین کارهایی انرژی زیادی از سازنده و عوامل می‌گیرد و دقت زیادی را هم می‌طلبد. در نتیجه باید مشاوران کاربلدی هم در کنار کارگردان حضور داشته باشند. خوشبختانه هم در این سریال و هم در کارهای قبلی من یعنی «سارق روح» و «ترورخاموش» مشاوران خوبی در کنارمن بودند. ضمن این‌که گروه سازنده هم دغدغه و حساسیت داشتند تا کیفیت کار بالا باشد.

وی درباره مضمون این سریال نیز گفت: خانه امن به واکاوی جریان تروریسم علیه کشورمان می‌پردازد. باید بدانیم که تروریسم یک  اتفاق یا قتل ساده نیست و لایه‌های پیچیده‌ای دارد. ما دراین مجموعه، جعبه سیاه تروریسم را برای مخاطب باز کرده‌ایم. جریان‌های گوناگون تروریستی با ایدئولوژی‌های مختلف ایران را هدف قرارداده‌اند که همگی به یک سرچشمه می‌رسند. ما با نشان‌دادن سرپل‌ها به نوعی به سر اژدهای ترور می‌رسیم؛ این چکیده آن چیزی است که می‌توان درباره خانه امن گفت.


 معظمی افزود:  قصه «خانه امن» پیچیدگی زیادی دارد. آقای مرتضی اصفهانی از چند سال پیش تحقیق و پژوهش‌های زیادی برای طراحی این قصه داشتند. آقای حسین تراب‌نژاد هم فیلمنامه بسیار خوبی را بر اساس طرح آقای اصفهانی نوشتند.

کارگردان سریال «خانه امن» گفت: علاوه بر این دو عزیز، من باید تشکر ویژه‌ای از آقای ابوالفضل صفری داشته باشم. ای کاش تهیه‌کنندگانی مثل آقای صفری در سینما و تلویزیون ما  زیاد شوند. آقای صفری هم سواد این کار را دارند، هم به گروه انرژی می‌دهند و هم این که از همه عوامل حمایت می‌کنند. من این سعادت را داشتم که در سه سریال «سارق روح»، «ترورخاموش» و «خانه امن» درکنارش باشم و دراین مدت ندیدم که یک نفر از عوامل از او ناراضی باشد.

معظمی عنوان کرد: می‌دانستم که برای انتخاب عوامل و بازیگران این سریال کار سختی پیش رو داریم و بازیگرانی می‌خواهیم که توان کار در شرایط سخت را داشته باشند. حمیدرضا پگاه یکی از این بازیگران خوب گروه ما بود که صبورانه  و همراه با پروژه جلو آمد و حتی یک با ر هم ندیدم که غر بزند. همینطور حمید عطایی و امین زندگانی که یک ترکیب جذاب را در این سریال ساخته‌اند  و مطمئن هستم که مخاطبان راراضی خواهند کرد

وی گفت کرد: مردم با دیدن سریال خانه امن از یک اجماع نامبارک علیه کشور و ملت ما آگاه خواهند شد. من فقط به یک نکته اشراه کنم و آن این که دشمنان این آب و خاک و از جمله اسرائیل، اگر از دستشان بربیاید راه آب و هوا را هم بر این کشور می بندند؛ در این موضوع شک نکنید.

لازم به یادآوری است، مجموعه تلویزیونی «خانه امن» از امشب ۱۰آبان حوالی ساعت ۲۲:۱۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. همچنین ان یمجموعه ساعات ۱:۴۵، ۱۰:۱۵ و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود.

حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، حمیدرضا عطایی، قربان نجفی، شهره سلطانی، شایسته ایرانی، سپیده خداوردی، شیوا ابراهیمی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، نیلوفر کوخانی، ارسطو خوشرزم، روژین رحیمی طهرانی و زهره نعیمی از بازیگران اصلی سریال خانه امن هستند.

«خانه امن» در۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای محصول سیما فیلم، از لوکیشن‌های متعدد، بازیگرانی متنوع و داستانی پرفراز و نشیب برخوردار است.

عوامل اصلی سریال نیز  عبارتند از: تهیه کننده ابوالفضل صفری، کارگردان احمد معظمی، نویسنده حسین تراب نژاد، مشاور تولید و تهیه مرتضی متولی، مشاور پروژه مرتضی اصفهانی، مدیر فیلمبرداری احمد گودرزی، مدیر تولید کامیاب متولی، تدوین پریسا ناهیدپور، مدیر برنامه ریزی سید جواد حسینی، جلوه های ویژه بصری مهدیار سزاوار، طراح گریم محمدرضا ملکی، طراح لباس آگرین صالحی، طراح صحنه سعید آهنگرانی، مدیر صدابرداری مهرداد دادگری، عکاس سمیرا بختیاری و مدیر تدارکات فرید خضرایی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.