جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی؛

برنامه‌ کارگاه‌های فیلمسازی هفته فیلم اروپایی در ایران اعلام شد

هفته فیلم اروپایی

سینماپرس: برنامه‌های کارگاه فیلمسازی چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی که قرار است از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۹۹ برای اولین بار به شکل آنلاین و رایگان برگزار شود، مشخص شد.

به گزارش سینماپرس، پس از اعلام برنامه نمایش فیلم‌های حاضر در چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی که قرار است به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان، اوینیک (موسسات فرهنگی اتحادیه اروپا) و پلتفرم هاشور برای اولین بار به شکل آنلاین برگزار شود، برنامه‌های کارگاه فیلمسازی این هفته نیز مشخص شد.

این کارگاه‌ها در ۵ روز به صورت آنلاین و از طریق لایو اینستاگرامی برگزار می‌شود و از پیج اینستاگرام هنروتجربه به آدرس honarotajrobe@ قابل بازدید است.

بدین ترتیب در اولین برنامه کارگاه فیلمسازی روز یکشنبه ۱۸ آبان جانفرانکو آنجلوچی فیلمساز و منتقد ایتالیایی و سعید عقیقی فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و منتقد درباره فیلم «دلقک‌ها» به کارگردانی فدریکو فلینی از کشور ایتالیا و سینمای این فرد صحبت می‌کنند.

روز بعد، میها مازینی کارگردان فیلم «بی‌نشان» از کشور اسلوونی و شاهین امین منتقد در روز دوشنبه ۱۹ آبان درباره این فیلم به گفتگو می‌نشینند.

برنامه روز سه‌شنبه ۲۰ آبان کارگاه فیلمسازی به گفتگوی شمیم برکه کارگردان سوئدی و آندره لارسون تهیه‌کننده سوئدی با مهرداد اسکویی مستندساز درباره فیلم «تنها از میان ایران، هزار و صد و چهل و چهار مایل اعتماد» و سینمای مستند اختصاص دارد.

استانیسلاو دونچو کارگردان فیلم «نامه‌هایی از جنوبگان» از کشور بلغارستان روز چهارشنبه ۲۱ آبان با مجید برزگر کارگردان و تهیه‌کننده درباره این فیلم و همچنین سینمای هنری ایران و بلغارستان صحبت می‌کند.

برنامه آخرین روز کارگاه فیلمسازی یعنی شنبه ۲۴ آبان به گفتگوی نیما عباسپور کارگردان ایرانی با لویی اوبر کارگردان فیلم کوتاه فرانسوی با موضوع «۹.۵۸» و فیلم کوتاه هنری اختصاص دارد.

هفته‌های فیلم اروپایی که پیش از این سه دوره آن به شکل فیزیکی در ایران برگزار شده است، امسال (۱۳۹۹ شمسی مصادف با ۲۰۲۰ میلادی) به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و موانع پیش‌آمده برای برگزاری رویدادهای فیزیکی، به شکل آنلاین برگزار می‌شود و به همین منظور پلتفرم «هاشور» نمایش آنلاین فیلم‌ها را برعهده گرفته است.

چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۷ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و رایگان برگزار می‌شود که در این برنامه ضمن نمایش آنلاین ۱۶ فیلم مطرح اروپایی، نشست‌های نقد و تحلیل به شکل زنده تدارک دیده شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.