سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

با محوریت زندگی سیدمحمد ساجدی هنرمند و جهادگر فقید انقلابی؛

«آزادمرد» به شبکه «افق» سیما می رود

مستند «آزادمرد»

سینماپرس: مستند «آزادمرد» با محوریت زندگی سیدمحمد ساجدی هنرمند و جهادگر فقید انقلابی، پس از عرضه اینترنتی، از شبکه «افق» سیما هم پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حسین کاظم‌زاده عضو شورای مرکزی «خانه طلاب جوان» در گفتگو با مهر ضمن اشاره به مستند «آزادمرد» که با محوریت زندگی و شخصیت مرحوم محمد ساجدی در این مرکز به تولید رسیده است، گفت: دوستان ما در مجموعه خانه طلاب مأموریت «گفتمان‌سازی مکتب امام (ره)» را برای خود انتخاب کرده‌اند. ما معتقدیم اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برای جامعه و مردم می‌تواند یک الگو باشد. معتقدیم گره اصلی کار ما عدم توجه به منش و گفتمان مکتبی است که ایشان برای ما به ارمغان آوردند.

کاظم زاده اظهار کرد: کارهای مختلفی در این حوزه و در راستای این هدف انجام می‌دهیم و تولید و عرضه مستند «آزادمرد» هم یکی از همین اتفاقات است.

وی درباره ساخت مستندی با محوریت زندگی زنده‌یاد محمد ساجدی نیز گفت: مؤسسه یک گروه جهادی دارد که محمد ساجدی عضو آن بود. گروه جهادی «محبین ائمه» سال ۸۴ شکل گرفت و هر سال در ایام نوروز به مناطق محروم می‌رویم و طی سال هم کارهای مختلف درمانی، خدماتی و زیارتی انجام می‌دهیم. به روستاهای جنوب کرمان رفته‌ایم و الان هم در منطقه بشاگرد در هرمزگان برنامه‌هایی داریم.

کاظم زاده اضافه کرد: محمد ساجدی عضو این گروه جهادی و در فعالیت‌های عمرانی به‌نوعی نفر اول بود. او شخصیتی توانمند و ماهر بود و به لحاظ معنوی هم فرد بااخلاقی بود که در این مستند به این ابعاد مختلف پرداخته شده است.

وی افزود: او خود را مدافع انقلاب و امام (ره) می‌دانست و ویژگی‌های شخصیتی‌اش تأثیر گرفته از این مکتب بود. درد مردم داشت و ما لازم دیدیم زندگی او را به عنوان نمونه‌ای از افراد جهادی، در قالب یک مستند روایت کنیم.

عضو شورای مرکزی «خانه طلاب جوان» درباره فرآیند تولید این مستند نیز بیان کرد: ما یک واحد هنر و رسانه داریم که حدود ۱۰ نفر در آن کار می‌کنند و آن‌ها حدود دو هفته شبانه روز مشغول ساخت این اثر بودند. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سالگرد محمد ساجدی سخنرانی‌ای داشت که همان هم محور مستند قرار گرفت و در جای‌جای مستند گفتگوهایی با دوستانش و دیگر اعضای مؤسسه هم انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: این مستند به صورت اینترنتی اکران شده و با چند شبکه تلویزیونی رایزنی‌هایی برای پخش آن داشته‌ایم. فعلاً شبکه افق قرار است این مستند را به پخش برساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.