چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

جدیدترین اطلاعات از پروژه عظیم «حضرت موسی (ع)»؛

میرعلایی: انتخاب حاتمی کیا پیشنهاد شورجه بود/ تاکنون هیچ فردی برای حضور در این پروژه انتخاب نشده/ حاتمی کیا این روزها مشغول مطالعه فیلمنامه است

احمد میرعلایی

سینماپرس: سیداحمد میرعلایی تهیه کننده سریال تلویزیونی «حضرت موسی (ع)» گفت: انتخاب آقای حاتمی کیا با پیشنهاد آقای شورجه صورت گرفته است؛ تمامی خواسته آقای شورجه از ابتدای این عارضه این بوده و هست که چنین پروژه ارزشمند قرآنی متوقف نشود و با حضور کارگردانی شایسته به سرانجام خیر و مطلوبی برسد. خوشبختانه آقای حاتمی کیا هم علیرغم اینکه درگیر فیلم سینمایی بودند؛ به دلیل ارزش های بالای این کار پذیرفتند که ما را همراهی کنند و شرط اصلی شان این بود که آقای شورجه باید همواره حضور داشته باشند و حتی متواضعانه نظرشان این بود که نام ایشان به عنوان کارگردان این سریال حفظ شود.

میرعلایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما مدت ها در حال مذاکره با گزینه های مختلف در خصوص کارگردانی پروژه ارزشمند «حضرت موسی (ع)» بودیم و همواره به آقای حاتمی کیا به عنوان یکی از گزینه های اصلی فکر می کردیم اما ایشان مدتی مشغول فیلم سینمایی  «خروج» بودند و سپس درگیر پروژه های دیگری شدند.

وی ادامه داد: علت اصلی اینکه ما در پی انتخاب کارگردان دیگری برای این اثر بودیم این بود که از سویی با درخواست مکرر آقای شورجه مبنی بر دعوت از کارگردان جدید و ادامه کار مواجه بودیم و از سویی دیگر طی مشاوره با پزشکان آقای شورجه،  نگرانی آنان این بود که ایشان به دلیل شرایط فعلی شان نتوانند تحمل سنگینی کارگردانی این پروژه را داشته باشند و به روند سلامتی ایشان که بسیار با اهمیت است؛  آسیب جدی وارد شود.   

مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی در همین راستا خاطرنشان کرد: به همین علت پیشنهاد آقای شورجه مبنی بر انتخاب آقای حاتمی کیا به عنوان کارگردان این اثر بیش از گذشته جدی گرفته شد و طی جلساتی با ریاست رسانه ملی و همچنین مسئولین سیمافیلم به این نتیجه رسیدیم که باز هم پیشنهاد کارگردانی این پروژه یک بار دیگر به آقای حاتمی کیا مطرح شود و بدین صورت بود که همکاری با ایشان صورت پذیرفت.

وی در همین رابطه افزود: در حال حاضر آقای حاتمی کیا مشغول مطالعه فیلمنامه و تحقیقات در قرآن، روایات و تاریخ مورد نیاز فیلمنامه و ساختار کار می باشند و همچنین چون قبل آقای دکتر سعید بهمن پور مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه زیر نظر ایشان می باشند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا زمان کلیدخوردن این سریال به طور دقیق مشخص شده یا خیراظهار داشت: این روزها آقای حاتمی کیا در حال بررسی عمیق فیلمنامه هستند و باید به یک جمع بندی جدی راجع به فیلمنامه برسند و بعد از آن برنامه ریزی ما برای آغاز پیش تولید رسمی سریال و سایر زمان بندی ها اعلام خواهد شد.  

این سینماگر در پاسخ به دیگر سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه آیا عوامل قبلی که برای حضور در این پروژه دعوت به کار شده بودند همچنان سر جای خود باقی می مانند یا چینش عوامل دچار تغییر می شود نیز گفت: ما برای محصولات سینمایی یا تلویزیونی از هر کارگردانی دعوت کنیم باید این حق را برایش قائل شویم عواملی که نیازدارد را به سلیقه خود انتخاب کند. البته من امیدوارم از عوامل قبلی که پیش از این با آن ها مذاکراتی داشتیم استفاده شود اما حفظ استقلال کارگردان در انتخاب عوامل مورد نظرش اهمیت ویژه ای دارد.  

میرعلایی همچنین در خصوص مهیا بودن همه امکانات برای تولید این اثر شاخص و ارزشمند نیز گفت: خوشبختانه سازمان صدا و سیما همه حمایت های لازم را برای تولید این سریال داشته؛ ما چند روز قبل نشستی با جناب آقای علی عسگری و در ادامه با آقای رمضان نژاد داشتیم و این بزرگواران هم مجدانه پیگیر کار هستند و به ما قول اکید دادند تا امکانات و پشتیبانی در خور این سریال را برای تولیدفراهم آوردند.  

میرعلایی در پایان این گفتگو افزود: تا این لحظه به جز تیم نویسندگان،  هیچ احدالناسی برای همکاری با این پروژه انتخاب نشده است.  ان شاالله در زمان مناسب پس از بررسی فیلمنامه توسط کارگردان و همزمان با آغاز پیش تولید رسمی سریال،  دیگر همکاران این سریال معرفی خواهند شد.

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۲:۴۸
    0 1
    ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.