یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

به کارگردانی آتبین حسینی؛

جایزه اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ترکیه به «مرز مه‌آلود» رسید

مستند مرز مه آلود

سینماپرس: فیلم مستند «مرز مه‌آلود» ساخته «آتبین حسینی» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، موفق به دریافت جایزه اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ترکیه شد.

به گزارش سینماپرس، در پنجمین دوره جشنواره مستند «جهان تورک» که در کشور ترکیه برگزار شد، مستند «مرز مه‌آلود» به کارگردانی «آتبین حسینی» ضمن نمایش در این رویداد، جایزه اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ترکیه را کسب کرد.

در خلاصه موضوع این فیلم 35 دقیقه‌ای آمده است: «در خلال جنگ جهانی دوم (شهریور 1320) و با وجود موافقت ضمنی و اعلام حکومت ایران بر بی‌طرفی، نیروهای روسیه به قصد مقابله با جاسوسان آلمانی از شمال (استان اردبیل) به خاک ایران حمله می‌کنند و در مرز آذربایجان «حسینعلی صدآفرین» معاون وقت پاسگاه به تنهایی در مقابل هجوم ارتش روسیه مقاومت می‌کند... مستند «مرز مه‌آلود» تاریخ شفاهی مردمان مرزنشین شهرستان نمین و خاطرات‌شان از حسینعلی صدآفرین است.»

پژوهشگر، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده این فیلم «آتبین حسینی» است. لقمان خالدی (مشاور پروژه)، فرهاد طالبی‌نژاد (تصویربردار)، سعید بجنوردی (صدابردار و صداگذار)، فرزانه فردوسی‌ میلانی (عکاس) و امیر فولادوند (دستیار کارگردان) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند نیمه‌بلند هستند.

«مرز مه‌آلود» با حضور عمار احمدی (نویسنده و پژوهشگر اردبیل)، احد بیوته (کارگردان و مجری بازیگر تلویزیون اردبیل) و اهالی روستاهای پیله‌رود، خواجه‌بلاغی و دلیگلی‌داش جلوی دوربین رفته است.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

مستند «مرز مه‌آلود» برنده جایزه اتحادیه روزنامه‌نگاران بین‌المللی ترکیه شد>

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.