یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

در پی درگذشت زنده یاد جلیلوند عنوان شد؛

قنبری: جلیلوند یکی از ستاره های ماندگار هنر دوبلاژ بود/ او خدمت زیادی به سینمای ایران کرد

جلیلوند-قنبری

سینماپرس: محمود قنبری دوبلور پیشکسوت سینما در پی درگذشت زنده یاد چنگیز جلیلوند اظهار داشت: من همیشه گفته ام که هنر دوبلاژ ایران ۳ ستاره درخشان داشت؛ مرحوم جلیلوند یکی از این ستاره های ماندگار بود و مرحوم ناظریان و منوچهر اسماعیلی نیز ۲ ستاره دیگر این هنر ارزنده اند.

سرپرست گویندگان فیلم های سینمایی «گل ها و گلوله ها» و «مأموریت آقای شادی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زنده یاد جلیلوند یکی از بزرگان هنر دوبلاژ بود. او خدمت زیادی به سینمای ایران به ویژه به سینمای فارسی کرد. همچنین اغلب فیلم های دهه ۵۰ و ۶۰ آمریکا نیز توسط ایشان دوبله شد.

قنبری در ادامه اظهاراتش افزود: همیشه بین تهیه کنندگان و کارگردانان سر این ها دعوا بود. همه فیلم ها بین این ها تقسیم می شود. چنگیز هنرمندی بسیار بالا بود و من به جرأت می گویم در هنر دوبلاژ یکی از برترین چهره ها بود. چنگیز تا پرسوناژ را درک نمی کرد کاری انجام نمی داد.

وی ادامه داد: من دوستی بسیار قدیمی با وی داشتم و همیشه به او حنجره طلایی می گفتم. من خاطرات خوب زیادی از او دارم و کارهای زیادی با جلیلوند انجام دادم. الآن فقط می توانم بگویم که تنها صدا است که می ماند و بی تردید خاطرات زیبا و صدای رسای جلیلوند هرگز از خاطر ما نخواهد رفت.

این هنرمند در خاتمه اظهاراتش یادآور شد: چنگیز بعد از انقلاب به آمریکا رفت و من در یکی از سفرهایی که به آمریکا داشتم به او پیله کردم از آمریکا برگردد. او با اصرار من رفت پاسپورت گرفت و سال ۷۲ به ایران بازگشت و در این ۲۷ سال هم کارهای ارزنده ای انجام داد. همیشه باعث تأسف من است که چنگیز از سال ۵۷ تا ۷۲ نتوانست کاری انجام بدهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.