سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

قطب‌الدین صادقی:

متاسفانه مسئولین فرهنگی هنرمندان را به حال خودشان رها کرده اند

قطب الدین صادقی در مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ضیاء الدین دری

سینماپرس: مدیر تماشاخانه شانو گفت: تماشاخانه شانو ۹ ماه گذاشته یک ریال درآمد نداشته و به طور کامل ورشکست شده است، من هرچه پس انداز داشته ام را برای اجاره ملک و پول آب و برق داده ام و هیچ پول دیگری ندارم.

به گزارش سینماپرس، قطب‌الدین صادقی در گفتگو با میزان، پیرامون فعالیت تماشاخانه‌های تئاتر پیش از ساعت ۱۸ گفت: این نوع از فعالیت و طرحی که داده شده به نوعی صرفا صلب مسئولیت است، مگر می‌شود که تصمیمی برای تئاتر گرفته شود و مسئولی این تصمیم را بگیرد، اما نداند که هیچکس پیش از ساعت ۱۸ به تئاتر نمی‌آید. وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من وضعیت فعلی تئاتر و طرح جدید آن برای فعالیت هیچ فرقی با تعطیلی ندارد، زیرا در حال حاضر به طور کلی هیچ مخاطبی جرات حضور در سالن تئاتر را ندارد، با طرح فعلی هم اوضاع بدتر از قبل شده و کلا تئاتر تعطیل شده است.

مدیر تماشاخانه شانو با اعلام ورشکستگی این تماشاخانه اظهار کرد: تماشاخانه شانو ۹ ماه گذاشته یک ریال درآمد نداشته و به طور کامل ورشکست شده است، من هرچه پس انداز داشته ام را برای اجاره ملک و پول آب و برق داده ام و هیچ پول دیگری ندارم.

وی آینده تئاتر در سال جاری را اینگونه توصیف کرد: آینده تئاتر در سال ۹۹ کاملا تاریک است، به نظر من هیچ آینده‌ای در انتظار تئاتر نخواهد بود.

بازیگر سریال «طلاق» درباره مشکلات به وجود آمده برای بازیگران در ایام شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: به شخصه نزدیک به ۱۰ جلسه از فیلمبرداری سریال طلاق را حضور داشته ام و در آن جلسات تا حد ممکن پروتکل‌ها رعایت می‌شد، به طور معمول تمام گروه سعی می‌کنند تا بهداشت رعایت شود و جان هیچ فردی به خطر نیفتد.

وی با ابراز تاسف نسبت به درگذشت کریم اکبری مبارکه بر اثر ابتلا به کرونا افزود: نمی‌توان با این تصور که کرونا تنها در تولیدات تصویری وجود دارد آن‌ها را تعطیل کرد، در جای جای شهر امکان ابتلا به کرونا وجود دارد، فرد ممکن است در هر نقطه‌ای به بیماری مبتلا شود. نکته مهم، اما رعایت درست نکات بهداشتی است، ما باید فرهنگ اجتماعی رعایت بهداشت را یاد بگیریم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر اضافه کرد: از نظر من اگر بنا به تعطیلی است، باید مسئولین فرهنگی از هنرمندان حمایت کنند، متاسفانه مسئولین فرهنگی هنرمندان را به حال خودشان رها کرده اند. هنرمندان هم بخشی از جامعه هستند و باید آن‌ها را دید.

وی با اشاره به وضعیت ناگوار هنرمندان تئاتر اضافه کرد: متاسفانه وضعیت معیشت بازیگران و عوامل تئاتر ناگوار است، اکثریت هنرمندان تئاتر به مشاغل دیگری روی آورده اند و هیچکس در شرایط خوبی زندگی نمی‌کند.

صادقی با اشاره به حضور خود در سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی خاطرنشان کرد: واقعیت امر کمی از لحاظ مالی در این پروژه اذیت شدم، برخی هستند که گاها سنگ می‌اندازند، اما با این وجود ابوالقاسم طالبی کارگردان کاربلد و فرد شریفی است و امیدوارم این افراد در ادامه در کنار گروه نباشند، از نظر من اگر مشکلاتی این چنین از پروژه طلاق حذف شود این اثر دیدنی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.