جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

مدیر سینما بهمن:

سینماها امسال به‌طور کلی تنها ۲ ماه به صورت مفید فعال بوده است

سینما بهمن

سینماپرس: مدیر سینما «بهمن» با اشاره به بازدید معاون کل وزارت بهداشت از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه‌های اعلام فعالیت سینماها، تأکید کرد حتی یک مورد تخلف در این زمینه ثبت نشده است.

به گزارش سینماپرس، امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما بهمن در گفتگو با مهر درباره وضعیت این سینما گفت: در هفته‌های اخیر شرایط اصلاً مطلوب نبود، هرچند تا ساعت ۱۸ مخاطبانی داشتیم اما بعد از آن به اجبار سینماها تعطیل می‌شد. با این شرایط اتفاقی در بهبود سینماها رخ نمی‌دهد اما از آنجایی که ما یک سینمای دولتی هستیم مجبوریم که سینما را باز بگذاریم.

وی افزود: در این مدت سینماها به شدت آسیب دیدند البته قبل از این تعطیلی‌های اخیر، مخاطبان ما به روزی ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر هم رسیده بود و داشت شرایط خوب می‌شد که باز اعلام تعطیلی کردند، حتی این اواخر هم هنوز کسی باورش نمی‌شد که سینما باز است! اکثر مخاطبانی که به سینما بهمن می‌آمدند هم به دلیل موقعیت جغرافیایی این سینما بود. از آنجایی که سینما بهمن واقع در میدان انقلاب است، افرادی که در این منطقه تردد داشتند وقتی می‌دیدند سینما باز است، به صورت گذری به داخل سینما می‌آمدند چون نه در سایت‌ها مشخص بود که سینماها فعالیت دارند و نه اطلاع‌رسانی‌ای در این حوزه می‌شد. یکی از دلایلی هم که باعث شد از بازگشایی سینماها استقبالی نشود دقیقاً همین بود.

پاسبانیان اظهار کرد: از شنبه (فردا) سینماها به طور کامل تعطیل می‌شوند و باید ببینیم بعد از آنچه اتفاقی می‌افتد. قبل از این تعطیلی‌ها چند فیلم اکران شده بودند که حالا در حال نمایش در پلت‌فرم‌ها هستند تنها فیلمی که در سینماها باقی مانده «آقای سانسور» است و فیلم جدید دیگری نداریم. با توجه به اینکه سینماها شرایط تعطیلی دارند چند فیلم دیگری که گزینه‌ای برای اکران بودند متاسفانه به همین دلیل از اکران انصراف دادند یعنی در حوزه اکران یک بلاتکلیفی وجود دارد. با توجه به اینکه این دو هفته تعطیلی برای همه جاست امید داریم آمار کرونا کاهش پیدا کند، سینماها بازگشایی شوند و بتوانیم شرایط عادی‌تری را تجربه کنیم.

مدیر سینما بهمن توضیح داد: همین دوستانی که بلافاصله سینماها را تعطیل می‌کنند بدون بررسی دست به این امر می‌زنند البته چند روز پیش آقای حریرچی معاون کل وزارت بهداشت از سینمای ما بازدید و به خاطر رعایت پروتکل‌ها از ما تشکر کرد اما نمی‌دانم چرا همچنان بلافاصله سینماها را تعطیل می‌کنند! این در حالی است که حتی یک مورد تخلف هم در سینماها گزارش نشده است ولی گویا دیواری کوتاه‌تر از سینما پیدا نمی‌شود. نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار است، اما به نظر می‌رسد این کارها جنبه تبلیغاتی دارد تا بگویند ما برای کنترل اوضاع چند جا را تعطیل کردیم. در پیک اول و تعطیلی‌های بعدش، ارشاد از سینماها حمایت کرد حتی چندباری که استانداری خواست سینماها را تعطیل کند، ارشاد مخالفت کرد نتیجه این امر این شد که سینماها نسبت به قبل شرایط بهتری را پیدا کردند اما در این دوره نمی‌دانیم چرا ارشاد پشتیبانی‌ای نکرد.

پاسبانیان مطرح کرد: ما از اول امسال حدود صد میلیون تومان فروش داشته‌ایم اما سال گذشته وضعیت بسیار بهتری داشتیم. به طوری که ما سال گذشته در حال بازسازی سالن‌ها بودیم ولی یا یک سالن بیش از دو میلیارد فروش داشتیم، فروش‌های خوب ما هم در همان پنج شش ماه اول سال ۹۸ رخ داد ولی امسال با گذشت ۹ ماه فروش چندانی نداشته‌ایم. ضمن اینکه اگر بخواهیم محاسبه درستی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که سینماها امسال به‌طور کلی تنها ۲ ماه به صورت مفید فعال بوده است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کارکنان سینما اظهار کرد: ما تعدیل نیرو داشتیم ولی تعدادشان زیاد نبود یعنی تنها دو نفر را تعدیل کردیم که آنها هم از نیروهای تازه‌کار بودند با توجه به اینکه سوابقشان کم بود و قراردادی بودند، دیگر قرارداد آن‌ها تمدید نشد ولی به آنها اعلام کردیم که اگر شرایط خوب شود، دوباره از آن‌ها دعوت به کار می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.