دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» خبر داد؛

«سینما آفریقا» به حوزه هنری واگذار شد

سینما آفریقا

سینماپرس: «سینما آفریقا» که تحت پوشش بنیاد مستضعفان بود، به حوزه هنری واگذار شد و به زودی بازسازی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، سید مصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با اعلام خبر واگذاری «سینما آفریقا» تهران به حوزه هنری گفت: پیروی ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینماهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری و پیگیری‌های انجام شده، سرانجام امروز (دوشنبه ۳ آذرماه) این سینما رسما تحویل موسسه «بهمن سبز» شد تا به زودی به پردیس مجهز چندساله تبدیل شود

وی افزود: موسسه «بهمن سبز» در راستای طرح تحول سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، به زودی پروژه بازسازی و توسعه این سینمای باسابقه و ماندگار ایران را طراحی و آغاز خواهد کرد.

حسینی درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح، «سینما آفریقا» به پردیس مجهزی با بیش از ۱۰ سالن نمایش شامل کافه سینمای روباز، سالن ویژه کودک، سالن سینمای سه‌بعدی، سالن VIP و استودیوهای تخصصی با برخورداری از استانداردهای روز دنیا تبدیل و وارد چرخه اکران خواهد شد.

این مدیر سینمایی بیان داشت: حفظ، احیا و بازگشت دوباره سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار به چرخه فرهنگ و هنر، از اهداف اصلی موسسه «بهمن سبز» در طرح تحول سینماهاست که پیش از این با بازسازی و توسعه سینماهایی نظیر پردیس سینمایی «ساحل» و «چهارباغ» اصفهان، پردیس سینمایی «عصرجدید» گرگان، پردیس سینمایی «بهمن» شهرکرد، پردیس سینمایی «بهمن» تهران، پردیس سینمایی «اکسین» اهواز و... رخ داده است.

سینما آفریقا در سال ۱۳۴۳ ساخته شده و در خیابان ولی‌عصر بالاتر از میدان ولی‌عصر قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.