سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

جمشید جم:

باید تلاش زیادی کنیم تا به اهداف هنر انقلاب دست پیدا کنیم

جمشید جم

سینماپرس: رئیس انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان کشورمعتقد است: در حال حاضر در رشته‌های هنری مانند تعزیه، تئاتر و بخش‌هایی از سینما آثار خیلی خوبی توسط هنرمندان بسیجی خلق شده است، اما کافی نیست.

به گزارش سینماپرس، جمشید جم رئیس انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش بسیج در اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اظهار کرد: بسیج نقش فوق العاده ای در پیشرفت فرهنگی و هنری دارد که به طور ویژه می توان به بسیج هنرمندان اشاره کرد، زیرا در سال های اخیر شاهد بودیم به هر مناسبتی تقریبا اولین حضور را هنرمندان بسیجی داشتند.

او ادامه داد: بسیج نه تنها در موسیقی بلکه در همه رشته‌های هنری برگزارکننده اتفاق‌های خوبی بوده است، هنرمندان بسیجی در همه عرصه ها حضور داشتند که ما این را در دوران قبل از دفاع مقدس و بحبوحه انقلاب مشاهده می‌کردیم، همچنین در دوران دفاع مقدس هم نغمه‌های زیبای آن روزها را همگان به خاطر دارند.

جم با بیان اینکه سرودها، نغمه‌ها و نام‌های به یاد ماندنی دفاع مقدس تکرارشدنی نیست یا خیلی کم است، تصریح کرد: در حال حاضر در رشته‌های هنری مانند تعزیه، تئاتر و بخش‌هایی از سینما آثار خیلی خوبی توسط هنرمندان بسیجی خلق شده است، اما کافی نیست.

خالق آهنگ ماندگار «یار دبستانی» گفت: معتقدم در چند سال اخیر موازی‌کاری‌هایی در کارهای هنری بوده، زیرا هر نهاد به سمت اهداف خود در حال حرکت است، به این دلیل فعالیت‌های هنری زیاد پررنگ نیست در صورتی که می‌توانیم بهتر از این باشیم.

جم با تصریح بر اینکه یکی از چهار عنصر اصلی حرکت به سمت اهداف هنر انقلاب بسیج هنرمندان است، اظهار کرد: ارشاد، صدا و سیما و حوزه هنری نقش مهمی در اعتلای هنر انقلاب دارند، به طور کلی معتقدم باید از موازی‌کاری دوری کنیم که در برخی مواقع ممکن است ما را به سمت بی‌هویتی هنری سوق دهد، در صورتی که ما هم هویت دینی داریم و هم هویت ملی.

وی درباره نقش‌آفرینی سازمان بسیج هنرمندان و انجمن‌های تخصصی آن تصریح کرد: این سازمان را موفق می‌بینم، بسیج هنرمندان را از ابتدای شکل‌گیری با وجود اینکه عمر زیادی ندارد ولی با اصلاحاتی که دوستان در سازمان بسیج هنرمندان با بودجه اندک داشته‌اند، موفق و اثرگذار می‌بینم. در شعر، تئاتر، سینما و موسیقی ـ که بنده عهده‌دار آن هستم ـ در شوراها و انجمن‌های استانی فعالیت زیادی می شود و افراد صاحب‌نامی در انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج هنرمندان حضور دارند و آنچه دوستان در توان داشته‌اند مخلصانه انجام داده‌اند.

رئیس انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان کشور در مورد ویژگی‌های هنر تراز انقلاب اسلامی گفت: با راهنمایی‌هایی که بزرگان ما داشته‌اند و اهدافی که از اوایل انقلاب داشته‌ایم که انسان‌های بی‌بدیلی در راه آن بدون چشم‌داشت فداکاری کرده‌اند، کلمه بسیجی که اکنون با شنیدن آن معانی زیادی در ذهن متبادر می‌شود، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند؛ از این رو باید تلاش زیادی کنیم تا به اهداف هنر انقلاب دست پیدا کنیم.

جم در پایان تاکید کرد: اگر هر کس وظیفه خود را در هر جایگاه هنری به خوبی انجام دهد، شاهد نیل به اهداف بزرگ هنری انقلاب خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.