شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای سازمان صداوسیما:

از استانداردهای به روز دنیا استفاده می‌کنیم/مخاطبان ما در خارج از کشور باید ریسیورهای اچ‌دی تهیه کنند!

صدا و سیما

سینماپرس: در حالی از فردا ۱۰ شبکه دیگر تلویزیونی هم پخش اچ‌دی برنامه‌های خود را آغاز می‌کنند تا مجموع شبکه‌های اچ‌دی سیما به ۱۳ شبکه برسد، تصویر این شبکه‌ها به صورت اس‌دی هم قابل دریافت خواهند بود.

به گزارش سینماپرس، مهدی سیاسی‌فر مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای سازمان صداوسیما بیان کرد: ۹ آذر ۹۹ با اچ‌دی شدن شبکه‌ها، افزایش کیفیت پخش آن‌ها را شاهد خواهیم بود. اغلب شبکه‌ها به صورت اس دی پخش می‌شدند و ما تصمیم گرفتیم شبکه‌های بیشتری را اچ‌دی کنیم. در این زمینه از استانداردهای به روز دنیا استفاده می‌کنیم و به این ترتیب با شبکه‌های قبلی ۱۳ شبکه رسانه ملی اچ‌دی دریافت خواهند شد.

وی که صبح امروز شنبه ۸ آذر با برنامه «صبح بخیر ایران» در شبکه یک سیما گفتگو می‌کرد، افزود: ما در اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای دو وظیفه را برعهده داریم، یکی تامین برنامه‌های زنده چه در داخل و چه خارج از کشور که به تجهیزات ماهواره‌ای سیار و سیگنال رسانی احتیاج داریم که نمونه بارز آنها رویدادهای ورزشی است. مثلاً یک بازی فوتبال که در خارج از کشور انجام می‌شود باید با کیفیت خوب پخش شود و این موضوع نیازمند زیرساخت مناسب و بسیار هزینه بر است.

سیاسی‌فر با بیان اینکه با تحریم‌های ظالمانه علیه ما کار به سادگی نیست، یادآور شد: مخاطبان ما در خارج از کشور باید ریسیورهای اچ‌دی تهیه کنند. شاید برخی از مردم نخواهند به سرعت تجهیزاتشان را تغییر بدهند و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و شبکه‌ها با همان کیفیت قبلی هم پخش خواهند شد. این هم کار آسانی نبود و ما هم پخش قبلی را نگه داشته و آن را خاموش نکردیم و هم یک پخش ارتقا یافته جدید داریم.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای توضیح داد: از فردا ما شاهد تغییرات نهایی خواهیم بود و شبکه ۴k هم یک قدم بالاتر است که مدت‌ها به صورت آزمایشی آغاز شده است. ما باید بستری فراهم می‌کردیم که برای این پیشرفت هم آماده شویم، البته شبکه‌های ۴k در کل دنیا خیلی محدود هستند، چون محتوای تولیدی که بتواند در این شبکه‌ها پخش شود خیلی کم است.

وی در پایان گفت: از مردم تقاضا می‌کنم اگر به مشکلی برخوردند به سازمان منتقل کنند تا بتوانیم آن را رفع کنیم. به هر حال در کاری با این ابعاد بزرگ و جهش کیفیت در پخش تلویزیونی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و همکاران من آماده رفع این مسائل هستند.

«صبح بخیر ایران» به تهیه‌کنندگی داریوش دلیری شنبه تا پنجشنبه‌ها ساعت ۶:۱۵ تا ۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.