یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

با موضوع دسیسه آمریکا و اسرائیل در فعالیت های هسته ای ایران؛

«حمله صفر روزه» به شبکه چهار سیما می رود

مستند «حمله صفر روزه»

مستند «حمله صفر روزه» با موضوع دسیسه و کارشکنی های آمریکا و اسرائیل در فعالیت های هسته ای ایران، در دو قسمت امشب و فرداشب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، این مستند محصول ۸ جولای ۲۰۱۶ و ساخته الکس گیبنی است.

این مستند روند شکل‌گیری ویروس استاکس‌نت را با جزئیات کامل شرح می‌دهد و چگونگی داخل شدن این ویروس به تجهیزات هسته‌ای نطنز را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در این مستند به برنامه سایبری آمریکا با نام Nitro Zeu

s که برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی ایران طراحی شده است اشاره می‌شود که حمله ویروس استاکس‌نت بخشی از این برنامه بوده است.

Zero-day اصطلاحی است که با دو مفهوم متفاوت یکی در زمینه‌های مربوط به کدنویسی و هک و یکی در زمینه حملات سایبری نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zero-Day در میان کدنویسان

به باگ‌ها یا حفره‌های موجود در یک کد یا سیستم گفته می‌شود که هنوز شناسایی نشدند و می‌توان از طریق این حفره‌ها به کد یا سیستم مورد نظر وارد شد و در اصطلاح آنرا هک کرد. دلیل استفاده از این نام برای این حفره‌ها این است که در اصطلاح صفر روز از شناسایی آن‌ها گذشته است.

در شروع مستند شاهد نمایش تصاویری از شمای شهر تهران و تصاویر مربوط به یک مستند ایرانی در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران خواهیم بود که با صحبت‌های یک مأمور اطلاعاتی موساد همراه است. سپس نمایش صحنه‌هایی از یک مستند ایرانی که به بازسازی صحنه‌های ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پرداخته است به همراه سخنرانی رئیس‌جمهور وقت ایران (محمود احمدی‌نژاد) نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند.  

این مستند در دوقسمت یکشنبه ۹ آذر و دوشنبه ۱۰ آذر ساعت ۲۲ به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما از این شبکه پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.