سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا؛

«راه آبی ابریشم» به افغانستان می رسد

داریوش ارجمند در نمایی از فیلم راه آبی ابریشم به کارگردانی محمد بزرگ نیا

سینماپرس: شبکه آی‌فیلم آخر این هفته فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» را برای محاطبانش در افغانستان و تاجیکستان نمایش می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» با کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه پنجشنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۵ به‌وقت تهران، ۱۶ به‌وقت کابل و ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان در کانال آی‌فیلم۲ پخش می‌شود.

«راه آبی ابریشم» آخرین ساخته محمدرضا بزرگ‌نیا است که پیش از این نیز آثار تاریخی برجسته‌ای را بر روی آب، نظیر «کشتی آنجلیکا» و «جنگ نفت‌کش‌ها» کارگردانی کرده است.

سلیمان و ادریس ناخداهای کشتی تصمیم می‌گیرند برای نخستین بار در تاریخ ایران، کشتی‌هایشان را که حاوی اموال با ارزشی است، از میان اقیانوس هند عبور داده و از این راه به چین برسند. شاذان ابن یوسف یکی از شاگردان برتر دارالعلوم شیراز نیز از طرف استادش ترغیب می‌شود تا در سفر دریایی با دیگر اعضای این کشتی‌ها همراه شود، ادریس به کنیزی به نام ماهورا دل می‌بندد و تصمیم می‌گیرد تا او را از صاحبش خریداری و به ازدواج خویش درآورد. در همین حال ناگهان سر و کله دزدان دریایی هم پیدا می‌شود و ...

بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی، مهدی میامی، محسن حسینی، فرشید صمدی پور، هوشنگ قوانلو، محمدعلی قویدل و حمیدرضا میلاد بازیگرانی هستند که در «راه آبی ابریشم» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

طرفداران آی‌فیلم۲ می‌توانند تکرار این فیلم سینمایی را در سه نوبت به فاصله شش ساعت تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.