سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

به نویسندگی مشترک حمید بهمنی و داوود امیریان؛

فارابی از فیلمنامه «نبرد تامکت» حمایت خواهد کرد

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی از فیلمنامه «نبرد تامکت» به نویسندگی مشترک حمید بهمنی و داوود امیریان حمایت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حمید بهمنی و داوود امیریان با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش فیلمنامه فیلم بلند سینمایی «نبرد تامکت» با موضوع دفاع مقدس هستند.

 قرارداد نگارش این فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس بین فیلمنامه‌نویسان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد شده و «نبرد تامکت» در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد.

حمید بهمنی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران با اشاره به روایت این فیلمنامه از یکی از وقایع دوران دفاع مقدس ادامه داد: این فیلمنامه به نبرد هوایی تامکت می‌پردازد که در این نبرد یک خلبان دلیر ایرانی در شرایطی سخت، نمی‌گذارد که این هواپیمای مهاجم وارد آسمان ایران شود.

کارگردان آثاری چون «آخرین نبرد»، «آن مرد آمد»، «گلوگاه شیطان» و «گام‌های شیطانی» ادامه داد: در حال حاضر به همراه داود امیریان فیلمنامه‌نویس و نویسنده شاخص ادبیات دفاع‌مقدس مشغول بازنویسی فیلمنامه هستیم. نوشتن فیلمنامه‌ بر مبنای واقعیت کار ساده‌ای نیست و در تلاش هستیم تا با همکاری آقای امیریان کار خوبی را آماده کنیم و درصددیم تا در نگارش نهایی این فیلمنامه از لحاظ فرم، دست به تغییراتی بزنیم.

وی با اشاره به خلل وارد شده شرایط کرونایی حاکم بر جامعه بر روند این پروژه، افزود: با توجه به این که آقای امیریان در مقطعی مشکوک به بیماری کرونا شد و شکر خدا به بهبود رسید، کمی ادامه کار عقب افتاده است اما درصددیم به‌زودی فیلمنامه را تحویل دهیم و پس از ارائه طرح فیلمنامه، در ادامه مشغول نگارش سیناپس و نسخه نهایی و پیش‌تولید فیلم خواهیم شد.

بهمنی در پایان گفت: در انتها باید از امیر سمواتی تهیه کننده «نبرد تامکت» تشکر کنم که با تجربیات خیلی خوبی که دارد به ما در نگارش فیلمنامه بسیار کمک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.