چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

شبکه چهار سیما؛

«سید محسن فاطمی» مهمان «ساعت سینما» می شود

برنامه تلویزیونی «ساعت سینما»

سینماپرس: چهارمین قسمت از برنامه ساعت سینما پنجشنبه ۱۳ آذر ساعت ۲۰:۳۰ با نقد و تحلیل فیلم سینمایی "مرد بارانی" ساخته بری لوینسون از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «ساعت سینما» عنوان برنامه سینمایی شبکه چهار است که هر پنجشنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و این هفته میزبان دکتر سید محسن فاطمی دکترای روانشناسی از دانشگاه هاروارد خواهد بود تا به تحلیل و بررسی سینمایی "مرد بارانی" ساخته بری لوینسون  محصول سال ۱۹۸۸ امریکا، بپردازد.
در این فیلم تام کروز در نقش «چارلی ببیت» و داستین هافمن در نقش «ریموند ببیت» (مرد بارانی) حضور دارند.
فیلم مرد بارانی در سال ۱۹۸۹ توانست ۴ جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای داستین هافمن، را بدست آورد.
شخصیت ریموند یا مرد بارانی که در فیلم، داستین هافمن نقش او را بازی می‌کند، با الهام از شخصیت واقعی کیم پیک ساخته شده‌است. مرد بارانی شاید ترجمهٔ چندان صحیحی برای Rain Man نباشد زیرادر واقع تلفظ تغییریافتهٔ Raymond است. چارلی بعداً متوجه می‌شود که دوست تخیلی دوران کودکی‌اش که او به نام Rain Man می‌شناخت در واقع همان برادرش Raymond است.

چارلی بابیت) تام کروز(جوانی که غرق تجارت اتومبیل‌های لوکس است با خبر می‌شود پدرش فوت کرده و خانه ۳ میلیون دلاری‌اش را به برادر نادیده‌اش، ریموند) داستین هافمن(که مبتلا به ساوانت اوتیسمی است، بخشیده‌است.

ساعت سینما برنامه سینمایی است که فصل اول آن در ۲۶ قسمت به تهیه کنندگی و کارگردانی یوسف منصوری در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌شود و ۵شنبه شب‌ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.