جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

سیدغلامرضا موسوی:

باید جشنواره را برای همه سینماگرانی که در این یکسال زحمت کشیدند، برگزار کنیم/امسال تمام فیلم‌ها داوری می‌شوند!

غلامرضا موسوی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی خاله قورباغه

سینماپرس: رییس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان در پی انتشار فراخوان جشنواره سی و نهم فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر با توجه به تولیداتی که طی یک سال گذشته داشته‌ایم، باید برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، سیدغلامرضا موسوی در گفت و گو با ایرنا درباره برگزار شدن یا نشدن جشنواره فیلم فجر با توجه به شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت: برخی با شکل برگزاری جشنواره مانند سال‌های گذشته مشکل دارند، ولی به نظر می‌رسد با توجه به شرایط شیوع کرونا امسال جشنواره شیوه برگزاری متفاوتی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره احتمال برپایی مجازی جشنواره، آن را به دلیل امکان‌پذیر نبودن و خطر سرقت فیلم‌ها منتفی دانست و افزود: جدای از این موضوع که برپایی جشنواره سی و نهم در بهمن ماه واجب است، مطمئنا این دوره جشنواره با شیوه جدید برگزاری معنا می‌دهد. اگر شرایط طوری باشد که مردم بتوانند به سینما بروند یا اینکه با شرایط ویژه بتوانند به سالن‌ها بیایند، می‌شود به اجرای فیزیکی و محدود فکر کرد، اما اگر شرایط باز شدن سالن‌ها فراهم نباشد طبیعتاً فقط فیلم‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما باید جشنواره را برای همه سینماگرانی که در این یکسال زحمت کشیدند، برگزار کنیم و با توجه به این موضوع که ما هیات انتخاب نداریم، امسال تمام فیلم‌ها داوری می‌شوند که این یک اقدام قابل‌توجه محسوب می‌شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به واکنش‌های منفی علیه برپایی جشنواره گفت: در این شرایط کمی به سینمای ایران و جشنواره ظلم شده است. در جامعه ما همه اتفاقات رخ می‌دهد و حتی فوتبال هم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. نمی‌دانم چرا برخی مخالف برگزاری جشنواره فجر هستند؛ تنها علت این رفتار، شاید بودجه در نظر گرفته شده برای این جشنواره باشد که باید بگویم در واقع بودجه‌ای که دولت برای جشنواره در نظر می‌گیرد به اندازه تولید یک فیلم سینمایی است و مابقی هزینه‌ها را اسپانسرها پرداخت می‌کنند که طبیعتاً اگر جشنواره برگزار نشود، اسپانسری هم وجود ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: به هرحال سینمای ایران نیاز به برگزاری جشنواره ملی خود با شیوه نو دارد و ما نباید اجازه بدهیم این ویروس منحوس، زندگی ما را تعطیل کند. ما باید با توجه به حفظ پروتکل‌های بهداشتی به زندگی خود ادامه دهیم و به عقیده من جشنواره فیلم فجر هم مانند بقیه رویدادهایی که در دنیا برگزار می‌شود، باید با شیوه جدید برگزار شود.

به گزارش ایرنا، فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر شد که باعث برخی اظهار نظرها موافق و مخالف درباره برگزاری شدن یا نشدن جشنواره را در رسانه‌های مختلف مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.