شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

بهرام بدخشانی:

باید در کنار تلاش جهت افزایش کیفیت تصویری شبکه‌ها برای افزایش کیفیت تولید سریال‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی کوشش کرد

بهرام بدخشانی در اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: HD شدن شماری از شبکه‌های تلویزیون اتفاقی خوب برای تلویزیون است ولی این فقط ابتدای کار است، چون از حالا به بعد مسئولیت ارتقای کیفیت تصویری محصولات تلویزیون نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سینماپرس، بهرام بدخشانی فیلمبردار باسابقه ایرانی با بیان این مطلب به «جوان» گفت: یک مسئله عمومی صاحبان آثار در سال‌های اخیر این بود که چرا نسخه‌های باکیفیت آثارشان از تلویزیون پخش نمی‌شود که دلیلش HD نشدن شبکه‌ها بود و حالا با حل این مسئله باید شاهد پخش نسخه‌های HD آثار از تلویزیون باشیم. مدیر فیلمبرداری «هیوا» ادامه داد: حالا باید مدیران تلویزیون برنامه بچینند برای پالایش تصویری آرشیو فیلم‌ها و سریال‌هایشان. اگر نسخه‌های اصل را دارند که چه بهتر و اگر هم ندارند هر چه سریع‌تر نسخه‌های اصل را پیدا کرده و آرشیو خود را غنی کنند. درباره فیلم‌های سینمایی می‌توان با فیلمخانه ملی تعامل و نسخه‌های اورژینال را تهیه کرد و درباره سریال‌ها نیز خود تلویزیون به آرشیوش دسترسی دارد و نباید مشکلی بابت ارتقا داشته باشد. این فیلمبردار با اشاره به رقابت سخت و نفسگیر میان شبکه‌های مختلف تلویزیونی جهانی در جلب مخاطب گفت: نه فقط تلویزیون خودمان که کل شبکه‌های مطرح جهانی این روزها رقیبی به اسم شبکه‌های مجازی دارند که روزبه‌روز هم دسترسی به این شبکه‌ها ساده‌تر و سهل‌تر می‌شود و فعالان تلویزیون‌های رسمی به رقابت با این فضا ناگزیر هستند، در این رقابت آن‌هایی پیروزند که مدام خود را به‌روز می‌کنند و از تغییر نمی‌ترسند. فیلمبردار «دوئل» و «مرد بارانی» تأکید کرد: اگر می‌بینیم تلویزیون در سال‌های اخیر نتوانسته مانند قبل جذب مخاطب کند، همین نفی فضای مجازی و تحقیر آن به جای رقابت صحیح با آن بوده است. تلویزیون دست از تحقیر و تمسخر رسانه‌های رقیب بردارد و حالا که HD شده به سمت این برود که رقابت درست و سالم را محوریت کار قرار دهد. شک نباید داشت که فقط در سایه رقابت سالم است که تلویزیون رشد می‌کند. این فیلمبردار ۶۲ ساله تأکید کرد: ابزار مدرن نیاز به افکار بدیع دارد و نمی‌شود همان محصولات تکراری را با کیفیت HD ارائه داد، پس باید در کنار تلاش جهت افزایش کیفیت تصویری شبکه‌ها برای افزایش کیفیت تولید سریال‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی که فرم با متن همخوانی داشته باشد نیز کوشش کرد.

فیلمبردار «راه آبی ابریشم» و «چه خوبه که برگشتی» عنوان کرد: تلویزیون در دوره‌های مختلف کارگردانانی داشته که توانسته‌اند سریال‌های خوبی هم تولید کنند ولی الان تلویزیون را از وجود نیروهای متبحر تولید خالی یا کم‌شمار می‌بینیم، این خلئی است که باید هرچه زودتر رفع شود. با نیروهای کارکشته است که می‌توان محصولات درجه یک تولید کرد و باید هر چه زودتر برنامه‌ریزی مناسب برای به کارگیری چنین نیروهایی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.