یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

قیاس جالب رئیس دانشگاه صداوسیما:

سهم بی بی سی از تولید ناخالص انگلیس، هشت برابر سهم صداوسیما از تولید ناخالص داخلی است!

شهاب اسفندیاری

سینماپرس: رئیس دانشگاه صداوسیما از لزوم تغییر الگوها و سیاست‌ها در حوزه پخش پیام‌های بازرگانی سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، شهاب اسفندیاری در آیین افتتاحیه همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی گفت: تبلیغات بازرگانی با توجه به اهمیت اثرگذاری آن بر مخاطب، نباید صرفاً تحت نظارت معاونت اداری و مالی اداره شود بلکه باید، در حد یک معاونت برنامه‌ساز برای آن اهمیت قائل شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران ریاست علی عسکری بر رسانه ملی انضباط شدید مالی بر بودجه صداوسیما حاکم است، گفت: باید برای نیاز رسانه ملی به استفاده از بودجه عمومی چاره‌ای اندیشید، در غیر این صورت، ممکن است دست رسانه ملی برای پرداختن به موضوعات اساسی و همچنین نیازهای مردم چندان باز نباشد.

رئیس همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی با اشاره به نمونه‌هایی از تبلیغات شرکت‌های خارجی تصریح کرد: نیاز است در الگوها، مدیریت و سیاستگذاری برای پخش پیام‌های بازرگانی در رسانه ملی تغییراتی ایجاد شود، زیرا نشر ایده و معنا در زندگی مخاطبان دخیل است.

اسفندیاری با اشاره به انتقاد از سهم رسانه ملی از بودجه عمومی، در مقایسه بودجه صداوسیما با رسانه‌ای مانند بی بی سی گفت: سهم بی بی سی از تولید ناخالص انگلیس، هشت برابر سهم صداوسیما از تولید ناخالص داخلی است. این بدان معناست که دولت بریتانیا هشت برابر بیشتر برای رسانه حاکمیت خود اهمیت قائل است.

همچنین حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی با بیان اینکه نیاز است در حوزه پژوهش در موضوع تبلیغات بازرگانی مطالعات به گونه‌ای هدایت شود که یافته‌های پژوهش‌های سابق به عنوان پیش‌‎فرض انگاشته شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‌فرض اثبات شده، جدایی‌ناپذیر بودن پخش تبلیغات از رسانه ملی است، اکنون نیاز است که پژوهش‌ها در حوزه تضادها در موضوع پخش آگهی بازرگانی متمرکز باشد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی برای تدوین خط مشی‌های به روز افزود: این پژوهش‌ها حتماً باید شرایط، ظرفیت‌ها و واقعیت‌های روز را مد نظر قرار دهد تا بتواند در به نقطه تعادل رساندن پخش آگهی بازرگانی، ثمربخش و یاری‌رسان باشد.

قائم مقام رسانه ملی بر ضرورت آسیب شناسی در این حوزه تاکید و تصریح کرد: قطعاً در این حوزه نیازمند تکامل و بهبود هستیم، وگرنه ماندن در شرایط سابق، هم به اقتصاد و هم دیگر حوزه‌های وابسته به آگهی بازرگانی ضرر می‌رساند.

حجت الاسلام موسوی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آگهی بازرگانی بر سبک زندگی مخاطبان رسانه ملی نیز اثرگذار است، گفت حتماً در این حوزه هم باید پژوهش‌های کاربردی و دقیقی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً آگهی بازرگانی که از رسانه ملی پخش شود، بر رونق تولید اثرگذار است، اصل مهم در تبلیغات را در نظر داشتن استاندارد بودن محصولی که تبلیغ می‌شود، عنوان کرد و گفت: وقتی یک کالا استاندارد داشته باشد، چه اشکالی دارد که کالای پرمصرف کوچک را هم تبلیغ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.