یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۹

توحیدپرست: هر رویدادی که به نفع کشور، جامعه، سلامت و گسترش عدالت نباشد نباید برگزار شود/ مشکلات عدیده هنرمندان را خرد و خمیر کرده اما این مسأله برای مدیران اهمیتی ندارد!

داوود توحید پرست در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما با انتقاد شدید نسبت به اصرار نابخردانه برخی مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا گفت: هر رویدادی که به نفع کشور، جامعه، سلامت و گسترش عدالت نباشد نباید برگزار شود؛ بی شک در این روزهای بحرانی کرونا هیچ دلیل منطقی و عقلانی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر وجود ندارد و از این رو نباید جشنواره به اصرار برخی مدیران سینمایی که همواره اشتباه را پیشه راه خود کرده اند برگزار شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «معصوم» و «نامزد آمریکایی من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در کشور ما اتفاقات برعکس رخ می دهد! در زمانه ای که مهمترین رویدادهای سینمایی جهان یک به یک به تعطیلی کشانده می شوند، مسئولان ما اصرار دارند که جشنواره برگزار کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق بسیار متأثرکننده است که در کشور ما هر کس حرف خودش را می زند و تنها به منافع فردی خود می اندیشد، بنده معتقدم باید جلوی این رویه غلط گرفته شود! این بسیار ناراحت کننده است که در کشور ما سیستم حسین قلی خانی حاکم باشد و هر مدیری بتواند هرجا، هر کاری دلش خواست را انجام دهد!

توحیدپرست تصریح کرد: وقتی دلسوزان وطن، دین، مذهب، مردم و دوستداران گسترش عدالت راه حل دلسوزانه ارائه می کنند، مدیرانی از عهد چپق پیدا می شوند که برعکس اجماع اکثریت هنرمندان و عقلای قوم حرف می زنند و اصرار هم می کنند که فقط حرف خودشان درست است!

این سینماگر متذکر شد: همه ما به هزار و یک دلیل می دانیم که در این روزهای بحرانی کرونا برگزاری جشنواره فیلم فجر و یا هر گردهمایی، جشن و جشنواره ای غیرعقلانی و غلط و به ضرر جامعه و سلامت عمومی است اما مدیرانی که منافع شان با برگزاری این جشنواره گره خورده با تکیه بر قدرتی که دارند کار خود را انجام می دهند و هیچ کس هم پیدا نمی شود جلوی رفتار ضد ملی و ضد فرهنگی آن ها را بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت بد معیشتی سینماگران طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده هنرمندان را خرد و خمیر کرده اما این مسأله برای مدیران اهمیتی ندارد! اینکه مردم و هنرمندان از بیکاری و بی بیمه ای و بی مسکنی و تورم افسارگسیخته و گرانی های وحشتناک و انواع و اقسام پلیدی ها و بیماری ها و زشتی ها و بدبختی ها در حال جان دادن هستند برای مدیران خالی از هرگونه اهمیتی است چرا که آن ها فقط خودشان و منافع شان را می بینند و بس!

توحیدپرست در خاتمه این گفتگو افزود: مرغ برخی از مدیران یک پا دارد و فکر می کنند باید حتماً تا آخر با همان یک پا راه برود تا همه چیز به نفع آن ها رقم بخورد! بنده شخصاً برای این دسته مدیران متأسفم که هیچ گاه منافع ملی را در نظر نگرفته و نمی گیرند و این چنین بی رحمانه در این روزهای کرونایی که برخی سینماگران حتی از تأمین نان شب خود محروم هستند و یا از پس تأمین اجاره مسکن شان برنمی آیند دست به برگزاری جشنواره و بریز و بپاش فراوان از بودجه بیت المال می زنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.