دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

به دلیل رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی‌ «محمد امامی»؛

«قورباغه» با دستور قضایی متوقف شد

سریال «قورباغه»

سینماپرس: انتشار مجموعه «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که قرار بود از طریق نماوا توزیع شود، با دستور قضایی متوقف شد.

به گزارش سینماپرس، پس از کش و قوس های فراوان چندی پیش اعلام شد که سرانجام مجموعه «قورباغه» به کارگردانی «هومن سیدی» پس از بارها تعویق در انتشار ۲۴ آذرماه توزیع خواهد شد.

قول و قرارها هم برای ساعت ۲۰ گذاشته شد و نماوا به مخاطبان خود این وعده  را داد که بالاخره «قورباغه» در این ساعت و تاریخ منتشر خواهد شد. حتی همراه اول نیز حدود ساعت ۱۹:۳۰ با ارسال پیامک اعلام کرد که مخاطبان می توانند این سریال را ساعت ۲۰ از طریق اپلیکیشن روبیکا تماشا کنند.

اما درست دقایقی مانده به ساعت ۲۰، نماوا پوستر جدیدی از سریال منتشر کرده و توزیع آن را به ساعت ۲۲ موکول کرد.

ولی درست دقایقی بعد این اطلاعیه از سوی نماوا منتشر شد:

با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال علی‌رغم صدور پروانه نمایش از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، اخذ مجوز از «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)»، دریافت تایید از «موسسه ناجی هنر»، فعلا به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شده است.

سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی، تهیه‌کنندگی علی اسدزاده و سرمایه‌گذاری نماوا تولید شده است.

نماوا به منظور تامین نظرات مراجع قانونی کشور تا کنون تمام تلاش خود را به کار گرفته و مصرانه به دنبال تعیین وضعیت پخش سریال قورباغه است. زمان دقیق پخش سریال اعلام خواهد شد.

چندی پیش اعلام شده بود که این سریال به دلیل استفاده بیش از اندازه از تصاویر خشونت آمیز و نمایش استعمال مواد مخدر، بناست با رده سنی +۱۸ توزیع شود.

بازداشت محمد امامی برای پرونده فساد اقتصادی‌اش در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان منجر به توقیف این سریال شده است. این درحالی است که شرکتی که او در آن سرمایه‌گذاری می‌کرد -یا به‌نوعی رئیس هیئت‌مدیره‌اش بود- با مدیرعاملی علی اسدزاده همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و سریال قورباغه هم با سرمایه همین شرکت تولید شده است.

سیدی در این اثر که اولین سریال او در شبکه نمایش خانگی به حساب می آید، از نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان در کنار چهره های جدید استفاده کرده است.

این مجموعه داستانی درام و اجتماعی دارد، داستان این سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد. در خلاصه داستان این سریال آمده‌است: من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

عوامل سریال قورباغه عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: حسین اکبری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر، موسیقی: بامداد افشار، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: الهام معین، طراح گریم: شهرام توانا و بهنام معیریان، مدیر گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: حسین خضوعی، طراح جلوه‌های بصری: جواد مطوری، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، فیلمبرداران: ادیب صبحانی و آرش رمضانی، جانشین تولید: حسن صفری، عماد طاهری، طراح بدلکاری :امیر بدری، عکاس: امیرحسین شجاعی، منشی صحنه: ندا قایٔدی، مدیر اجرایی: محمد اسدزاده، تبلیغات فضای مجازی: امیر کرابی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.