دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۱۰

معصومی: برگزاری جشنواره به شیوه نوین پایه های جشنواره فجر انقلاب را سست می کند/ متولیان سینما به نفع فرهنگ و هنر کار نمی کنند!

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما با انتقاد شدید نسبت به اصرار نابخردانه برخی مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا گفت: برگزاری جشنواره به شیوه نوین اشتباهی نابخشودنی است چرا که پایه های جشنواره فجر انقلاب را سست می کند؛ ما کدام جشنواره را در سراسر دنیا سراغ داریم که شکل و شیوه برگزاری اش را بنا به سلیقه و خواسته مدیران سینمایی تغییر دهد؟ در حالی که اغلب جشنواره های سینمایی دنیا تعطیل شده اند، جشنواره فجر نیز باید تا پایان بحران کرونا لغو شده و پس از آن همانند سال های قبل برگزار شود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم های سینمایی «گل های داودی» و «جهیزیه ای برای رباب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه تجربه ثابت کرده که مدیران سینمایی هیچ گوش شنوایی ندارند و هر کاری که بر اساس منافع شخصی و امیال شان باشد انجام می دهند و هرچقدر ما به آن ها تذکر بدهیم و فریاد بزنیم که کارهای شان غلط است باز هم همان کاری را که به نفع شان است انجام می دهند.

وی سپس با تأکید بر اینکه متولیان سینما به نفع فرهنگ و هنر کار نمی کنند تصریح کرد: چرا در این روزهای کرونایی در حالی که نزدیک به یک سال متوالی است که سینماگران بیکار و خانه نشین شده اند و بخش عمده ای از اهالی سینما برای تأمین حداقل های زندگی شان عاجز هستند باید بودجه های هنگفتی از بیت المال صرف برگزاری جشنواره ای شود که هیچ دستاوردی برای سینما در پی نخواهد داشت؟

معصومی ادامه داد: چرا کسی به فکر پیشکسوتان سینما نیست؟ چرا هیچ یک از مدیران سینمایی صدای فریاد و استغاثه هنرمندان را نمی شنوند؟ چرا همیشه مدیران فکر می کنند عقل خودشان بالاترین عقل ها است و تصمیم گیری های شان درست است؟

این سینماگر برجسته سپس با بیان اینکه وقاحت از این بالاتر ممکن نیست خاطرنشان کرد: این روزها کام اهالی سینما تلخ است. ما در سیاه ترین روزهای ممکن روزگار می گذرانیم اما مسئولان در پی برگزاری جشنواره و بزن و بکوب هستند؟ جشنواره برای چه کسی و چه چیزی برگزار می شود؟ چه منافعی از این جشنواره عایدتان می شود که حتی حاضر نیستید در این بحران کرونا از آن دست بکشید؟

بازیگر فیلم های سینمایی «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «مسافر ری» متذکر شد: یک عده ای هستند در آرزوی راه رفتن روی فرش قرمز و مطرح شدن در مطبوعات می سوزند، این افراد برای مدیران سینمایی مهمترین ها هستند! برای دلخوشی همین افراد است که مدیران سینمایی ذوق زده تصمیم به برگزاری جشنواره گرفته اند.

وی ادامه داد: این شرم آور است که عده ای برای جایزه گرفتن و جایزه دادن می خواهند یک دورهمی خصوصی برگزار کنند، بودجه هنگفتی از بیت المال را به آتش بکشند و اسمش را برگزاری یک جشنواره ملی بگذارند. این جشنواره به این شکل و شیوه هیچ نشانی از جشنواره فجر انقلاب که ما آن را می شناختیم ندارد و اصلاً ریشه ها و بنیان آن را نیز سست خواهد کرد.

معصومی در خاتمه اظهاراتش خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: اگر راست می گویید و به فکر هنر و هنرمندان و زنده بودن و پویایی سینما هستید به فریاد سینماگران بیکار برسید. بیایید در مقابل هنرمندان پیشکسوت حق شناس بوده و از آن ها قدردانی کنید. با رفتارهای نادرست تان کام ما را بیش از آنچه تلخ است تلخ تر نکنید و بگذارید نام نیک از شما در آینده به یادگار بماند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.