دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

شبکه افق سیما؛

«سینما ملت» به سراغ پیش‌بینی کرونا در هالیوود می‌رود

مستند تلویزیونی «سینما ملت»

سینماپرس: مستند تلویزیونی «سینما ملت» به تهیه کنندگی محمدهادی نعمت اللهی با موضوع «ترس نگاره‌ها» امشب از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، دومین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» که با اسم «ترس‌نگاره‌ها» سراغ موضوع ویروس‌ها و سینما رفته‌ است به پرسش هایی در این زمینه پاسخ دهد.  

این مجموعه مستند پرسش‌هایی را مطرح می کند؛ از جمله اینکه آیا هالیود، همه‌گیری کرونا را پیش‌بینی کرده بود؟ انسان چگونه از دوران کهن تاکنون بر ترس‌هایش غلبه ‌کرده است؟ به‌تصویر کشیدن این ترس‌ها چه تأثیری بر مقابله با آنها داشته است؟ و اینکه سینمای پر از ویروس و زامبی امروز، در امتداد همان تصویرها و نقش‌های روی دیوار غارها حرکت می‌کند.

این برنامه با رویکرد بررسی سینمای جهان، امروز هشتم دی ماه از شبکه افق پخش می شود. «سینما ملت» با هدف بررسی تعاملات سینما با رویدادهای مهم تاریخی، بازشناسی مفهموم سینمای استاندارد و تبارشناسی سینما ساخته شده است و در هر قسمت با معرفی آثار مطرح جهان سعی در تعریف و مرور این مفاهیم دارد.

برنامه «سینما ملت» به تهیه‌کنندگی محمدهادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در ۵۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه مستند شبکه افق تولید شده است و روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.