یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۶

قهرمانی: شاخص های ارزشی نظام و انقلاب اسلامی در آثار سینمایی ۸ سال اخیر وجود نداشت/ در این سال ها دگراندیشان حمایت و نیروهای انقلابی بایکوت شدند!

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت:اگر از دایره انصاف عبور نکنیم خروجی های سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در عرصه هنر هفتم بر مبنای آرمان ها و اندیشه های دینی و انقلابی نبود و شاخص های ارزشی نظام و انقلاب اسلامی در آثار سینمایی ۸ سال اخیر وجود نداشت و اگر احیاناً فیلم هایی در این حوزه ها تولید شد با دغدغه مندی و حمایت نهادهایی به غیر از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «خاک و آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نه تنها در سینما که در بسیاری از حوزه های فرهنگی و هنری کشور از جمله موسیقی، شعر، تئاتر و... نیز ما همین وضعیت اسفبار را شاهد بودیم و ولنگاری فرهنگی در این سال ها حرف اول و آخر را در عرصه مهم فرهنگ و هنر کشور می زد.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی دولت تدبیر امید در این ۸ سال اخیر نمره قبولی نمی گیرند چرا که نگاه های شان متمرکز بر ارزش های نظام و انقلاب اسلامی نبود. گویا آن ها به برخی دگراندیشان تعهداتی داشتند و برای اینکه این دگراندیشان از جناح مطلوب آن ها در جریانات انتخاباتی حمایت کرده بودند در این سال ها تنها از آن ها حمایت به عمل آوردند.

این سینماگر با بیان اینکه در یک جمله می توان گفت در این سال ها دگراندیشان حمایت و نیروهای انقلابی بایکوت شدند تصریح کرد: بنده شخصاً چندین فیلمنامه ارزشی به سازمان سینمایی ارائه دادم اما به بهانه های مختلف می گفتند این کارها نمی تواند تولید شود و زمانی که ما از آن ها می خواستیم ایرادات کارمان را بگویند آن ها نکته قابل اصلاحی را عنوان نمی کردند و همین باعث شد تا ما به این نتیجه برسیم که مسئولان سازمان سینمایی اصلاً تمایلی برای همکاری با نیروهای مقابل دیدگاه های جناحی و سیاسی خودشان ندارند.

قهرمانی در خاتمه اظهاراتش این ۸ سال را جزو بدترین سال های سینمای کشور برشمرد و در همین راستا اظهار داشت: امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد حضور مدیران متعهد، ولایتمدار و انقلابی در سینمای کشور باشیم که تنها هدف و دغدغه شان توسعه سینمای استراتژیک و توجه به نیروهای ارزشی و انقلابی باشد و از تولید آثاری حمایت کنند که می تواند در این دوران جنگ نرم تو دهانی محکمی به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بزند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.