یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۶

سجادی حسینی: مدیران سینمایی طی سال های اخیر تنها از دوستان شان حمایت کردند و سر سینماگران مستقل از هر نوع حمایتی بی کلاه ماند!

کاوه سجادی حسینی

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: مدیران سینمایی طی سال های اخیر تنها از دوستان شان حمایت کردند و سر سینماگران مستقل از هر نوع حمایتی بی کلاه ماند! متأسفانه حمایت ها تنها از افرادی شد که به نوعی از دوستان یا وابستگان دولت بودند و همین مسأله باعث شد تا بسیاری از فیلمسازان یا در این سال ها اصلاً نتوانند فیلم بسازند و قید سینما را بزنند یا مانند بنده تنها یک بار شرایط تولید فیلم آن هم به سختی برایشان فراهم شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب، بیرون» و «بوفالو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در این سال ها شاهد هیچ تغییر بنیادین و اساسی در سینمای ایران نبودیم و متأسفانه به دامنه مشکلات هنرهفتم روز به روز افزوده شد.

وی سپس با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از اتفاقات قابل تأمل در این سال این بود که مسئولان سازمان سینمایی کمی به مقوله اکران آنلاین توجه کرند و تعداد پلتفرم ها زیاد شد اما خوب در نهایت به علت آنکه قانون کپی رایتی در کشور ما وجود ندارد این اتفاق به ضرر صاحبان آثار شد و فیلم های به نمایش درآمده در فضای مجازی اغلب قاچاق شدند و همین باعث شد تا تهیه کنندگان و کارگردانان رغبت خود را برای نمایش آثارشان در پلتفرم ها از دست بدهند.

سجادی حسینی یکی از مشکلات عمده سینمای ایران را دپو شدن فیلم های تولید شده در دوران کرونا دانست و در همین راستا خاطرنشان کرد: احتمالاً ما بعد از بازگشایی سالن های سینما با یک باندبازی و لابی گری گسترده در خصوص اکران آثار روبرو خواهیم بود چرا که بسیاری از فیلم ها پشت در اکران مانده اند و اگر مسئولان سازمان سینمایی همچون دیگر کارهای شان دست روی دست بگذارند و بخواهند تنها نظاره گر این اتفاق باشند بخش عمده ای از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران ورشکست خواهند شد.

این کارگردان سینما در نهایت به بی عدالتی در سینمای ایران اشاره کرد و متذکر شد: امروزه بخش اعظمی از اهالی سینما در بیکاری مفرط به سر می برند و مشکلات جدی گریبان زندگی اهالی سینما را گرفته و متأسفانه مدیران سینمایی هیچ دغدغه ای برای رفع بحران و مشکلات زندگی سینماگران ندارند و تنها نظاره گر این اتفاقات هستند؛ این در حالی است که وظیفه مدیران سینمایی تنها سیاست گذاری برای سینما نیست و آن ها موظفند به فکر معیشت سینماگران نیز باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.