یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۰

هاشمیان: مدیران سینمایی فکر می کنند سینما و بودجه های بیت المال ارثیه پدری شان است

میرفرخ هاشمیان

سینماپرس: میرفرخ هاشمیان بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: مدیران سینمایی برای سینماگران در این سال ها هیچ کاری انجام نداده اند؛ آن ها فکر می کنند سینما و بودجه های بیت المال ارثیه پدری شان است و فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند و برایشان مهم نیست که بخش عمده ای از اهالی سینما حتی نان شب ندارند و از تأمین معاش روزانه شان عاجز هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «بچه های آسمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی جز اینکه به میز و صندلی ها و پست و مقام های شان چسبیده اند و بودجه های میلیاردی از بیت المال را تنها بین دوستان و نزدیکان خود تقسیم می کنند هیچ کار مثبتی برای سینما و سینماگران طی ۸ سال گذشته انجام نداده اند.

وی ادامه داد: مدت ها است مدیران شعار جوانگرایی می دهند اما در عمل جلوی ورود جوانان به سینما را گرفته اند سد محکمی مقابل آن ها ساخته اند و اجازه نمی دهند جوانان مستعد و خلاق وارد عرصه سینما شوند و هیچ کمک مادی و معنوی به آن ها نمی شود. بسیاری از فیلمسازان جوان و خلاق که از دانشگاه ها یا موسسات مختلف سینمایی فارغ التحصیل می شوند و هریک برای خود اعجوبه ای هستند بالاجبار سینما را ترک می کنند و روی به مشاغل دیگر می آورند.

هاشمیان سپس با انتقاد شدید از برگزاری جشنواره فیلم فجر در این روزهای کرونایی اظهار داشت: در این ایام کرونایی بودجه های میلیاردی جشنواره فجر را به تولید برای سینما اختصاص دهید؛ آیا اصرار شما برای برگزاری این جشنواره جز این است که شوآف راه بیندازید و پول های بیت المال را هدر کرده و جیب خودتان را پر تر کنید؟

این سینماگر تأکید کرد: اگر مدیران سینمایی اندکی عدالت و انصاف داشته باشند همه اهالی سینما را به با یک چشم نگاه می کنند و نمی آیند بودجه های بیت المال را تنها به دوستان خود اختصاص دهند و دست سایر هنرمندان و سینماگران را خالی بگذارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.