شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۸

مصیری: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ توجهی به فیلمسازان پیشکسوت نداشتند/ معضلات شدید اقتصادی، فرهنگ و هنر را از سبد خانوار حذف کرده است

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ توجهی به فیلمسازان پیشکسوت نداشتند، در این سال ها هیچ توجهی به ما نشد؛ مگر بنده نوعی و همکاران پیشکسوتم چند نفر هستیم؟ مگر با سابقه و تجربه ما چند نفر در سینمای ایران وجود دارند که نباید شرایط حضور و تولید فیلم جدید برایمان مهیا شود؟

کارگردان فیلم های سینمایی «دنیا» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه علاوه بر بی توجهی مدیران سینمایی نسبت به فیلمسازان پیشکسوت طی سال های اخیر ما با برخی پدیده های خارج از سینما روبرو بودیم که همه آن ها دست در دست هم دادند تا سینما بیش از پیش رو به نابودی و زوال برود.

وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا، مسائل و معضلات عدیده اقتصادی و... طی سال های اخیر اظهار داشت: معضلات شدید اقتصادی، فرهنگ و هنر را از سبد خانوار حذف کرده است؛ متأسفانه به دلیل آنکه شرایط مناسب اقتصادی در جامعه حاکم نیست مردم روح و روان آسوده ای ندارند که بتوانند به فیلم و سینما فکر کنند و همه اقشار مختلف جامعه این روزها دنبال مسائل زندگی و گرفتاری های داخلی شان هستند.

مصیری خاطرنشان کرد: سینما مکانی است که اگر خانوادهها  در شرایط روحی و اقتصادی مناسبی باشند به آنجا می روند در غیر این صورت کسی به سینما نمی رود. پس مسأله نخست این است که دولتمردان باید شرایط اجتماعی به لحاظ روحی و روانی و اقتصادی درست کنند تا آحاد افراد جامعه ترغیب و تشویق شوند تا از محصولات فرهنگی و هنری استفاده نمایند.

این سینماگر همچنین تولید فیلم های ارزنده، به روز و باب میل خانواده ها و نسل جوان را یکی دیگر از راهکارهای تشویق مردم به سینما دانست و در این خصوص خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد تولید چنین آثاری نبودیم و اغلب فیلم ها به صورت سری دوزی شده و کپی شده از یکدیگر تولید می شدند و همین باعث شد تا بسیاری از مردم عطای سینما رفتن را به لقایش ببخشند و ترجیح دهند به جای سینما رفتن وقت خود را جوری دیگری صرف کنند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: سینما یکی از تفریحات سالم و ارزان است که اگر اندیشه و تدبیری عالی وجود داشته باشد می توان آحاد افراد جامعه را با ارائه راهکارهای مناسب به سالن های سینما کشاند و این کار فقط نیازمند حضور مدیرانی دغدغه مند و دلسوز است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.