یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران:

امیدوارم بتوانیم قبل از شروع «سی و نهمین جشنواره فیلم فجر» سینماها را باز کرده و پذیرای مردم باشیم

سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: دبیر انجمن سینماداران بیان کرد امیدوار است تا سینماها قبل از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر باز شود.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با مهر، گفت: یک جلسه‌ای در وزارت کشور با حضور رئیس شورای صنفی نمایش و محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی برگزار شد که در آن صحبت‌های بسیار خوبی مطرح شد، هفته پیش نیز در جلسه شورای صنفی نمایش راجع به آن بحث شد که شامل پیشنهاد قبلی شورای صنفی نمایش به حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی است.

وی درباره باز شدن سالن‌های سینما در صورت انتقال به گروه مشاغل سطح ۲ هم گفت: دغدغه ما این است که اگر هم سینماها به گروه ۲ منتقل شوند، چگونه می‌خواهیم سالن‌های سینما را باز کنیم. همانطور که پیش از این اعلام کرده بودم، پیشنهادی داده شده تا درصدی به عنوان حمایت مالی به فیلمسازها داده شود، خوشبختانه این طرح مورد موافقت سازمان سینمایی قرار گرفته است و قرار شد آقای فرجی این امر را به سینماها ابلاغ کند.

دبیر انجمن سینماداران تاکید کرد: منتظر هستیم این دستور ابلاغ شود تا بتوانیم فیلمسازان را راضی به اکران فیلم‌هایشان کنیم.

وی ادامه داد: البته این را باید بگویم که هنوز اعلام نشده است که سینماها به گروه ۲ منتقل می‌شود یا خیر، اما امکان بسیار زیادی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.

صابری گفت: سینماها در شهرهای زرد می‌توانند کار خود را آغاز کنند، اما ما به دنبال این هستیم که بخش خصوصی پای کار آمده و آثار خود را برای اکران عمومی در اختیار سینماها قرار دهند. اگر پرداخت درصدی به عنوان گارانتی فیلم‌ها و سینماها اجرایی شود، می‌توانیم فعالیت سینماها را با اکران فیلم‌های خوب آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ماه از بسته بودن سالن‌های سینما می‌گذرد، توضیح داد: امیدوارم بتوانیم قبل از شروع سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، سینماها را باز کرده و پذیرای مردم باشیم، چرا که جشنواره فیلم فجر با حضور مردم در سینماها معنا پیدا می‌کند.

صابری در پایان گفت: معتقدم یکی از بهترین مکان‌ها که از امنیت کامل بهداشتی برخوردار است، سینماها است و باید شرایط برای بازگشایی مجدد سینماها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.