یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۴

اسلاملو: سینمایی که مدیران در ۸ سال اخیر ترویج کردند، سینمایی فشل و عاری از ارزش های ناب انقلابی و مقاومت اسلامی بود

محمدرضا اسلاملو در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: سینمایی که مدیران در ۸ سال اخیر ترویج کردند، سینمایی فشل و عاری از ارزش های ناب انقلابی و مقاومت اسلامی بود؛ هیچ اثر شاخصی در خصوص مسائل عقیدتی و ارزشی که این ملت بزرگ و شریف برای آن انقلاب کردند و ضمن تو دهانی به استکبار جهانی سال ها با تحریم و مشکلات کنار آمدند تولید نشد و این یعنی آنکه مدیران سینمایی اصلاً به این ارزش ها باور و اعتقادی ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر نیم نگاهی به حال و روز و فضای حاکم بر جامعه انقلابی مان بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که اکثریت ملت شریف و نجیب و انقلابی ایران اسلامی پشت سر مقاومت ایستاده اند. شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر ثابت کرد حتی کسانی که گاهی در خصصو معضلات جامعه نق می زنند پشت سر مقاومت، نظام و انقلاب هستند.

وی ادامه داد: اما با این همه مدیران سینمایی ناکارآمد هم در عمل ثابت کردند توجه و اعتقادی به نظام و انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی ندارند و به همین علت است که طی همه سال های مدیریت شان هیچ قدمی برای توسعه و رشد و اعتلای این سینمای استراتژیک و ارزشی برنداشتند.

اسلاملو سپس خطاب به مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید تصریح کرد: مردم شما را برای کم کاری های تان لعن و نفرین خواهند کرد! مردم مدت ها است از شما به واسطه عملکرد غلط تان رو برگردانده اند پس تا دیر نشده تدبیری بیندیشید تا بیش از این از چشم مردم نیفتید.

این سینماگر با طرح این پرسش از مدیران سینمایی که شما برای مناسبت های مختلف انقلاب و مقاومت اسلامی چه چیزی برای عرضه در عرصه های داخلی و خارجی آماده کرده اید؟ اظهار داشت: در این سال ها اگر کاری هم در این خصوص صورت گرفته به صورت خودجوش بوده و سیاست های شما عامل این اتفاقات نبوده است.

وی متذکر شد: برای یک بار هم که شده صادقانه از خودتان بپرسید شما چه فیلمی برای هدیه به پیشگاه ملت انقلابی ایران اسلامی دارید؟ آقایان تا دیر نشده و زمان را بیش از این از دست نداده اید از این آخرین فرصت های تان به درستی استفاده کنید.

اسلاملو خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم که سینما باید یک گام جلوتر از سایر حوزه ها باشد. این آقایان مدیر کت و شلوار پوش که عاشق برگزاری جشنواره هستند و مدام به سفرهای داخلی و خارجی می روند باید از این رفتارهای شان دست بردارند و بیدار شوند و برای این انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی در سینما گام مثبتی بردارند.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من بسیار متأسفم که وضعیت سینما در سال های اخیر به بدترین شرایط ممکن رسید و امیدوارم که به زودی شرایط با حضور یک مدیر متعهد و انقلابی در سینمای کشور به گونه ای تغییر یابد که شاهد ترویج و گسترش سینمای ارزشمند انقلابی، ملی و دینی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.