سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

کاوه صباغ زاده:

تهیه کنندگان و سرمایه گذاران امروز سینما اهل ریسک کردن نیستند و ترجیح می‌دهند فیلمی کمدی اما بفروش بسازند

کاوه صباغ زاده در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا

سینماپرس: کارگردان فیلم «ایتالیا ایتالیا» گفت: کمدی مورد علاقه من صرفاً مخاطب را نمی‌خنداند، به فرض مثال «ایتالیا ایتالیا» به هیچ عنوان کمدی نبود، شاید این فیلم فضایی مفرح ایجاد می‌کرد اما هیچگاه در ساختار آثار کمیک قرار نمی‌گرفت.

به گزارش سینماپرس، کاوه صباغ زاده در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین مراحل ساخت فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» گفت: ساخت «رمانتیسم عماد و طوبی» به پایان رسیده و اثر برای حضور در فجر ارسال شده است، این فیلم در همان حال و هوای ایتالیا ایتالیا منتها با مضمونی شادتر ساخت شده است.
وی درباره احتمال حضور فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر افزود: قصد داریم فیلم را برای رونمایی در جشنواره فیلم فجر آماده کنیم اما برای شخص من ساخت اثری با کیفیت بیشتر از رسیدن آن به جشنواره فیلم فجر اهمیت دارد.  

کارگردان فیلم «ایتالیا ایتالیا» با ابراز گلایه از دیده نشدن برخی آثار در جشنواره‌ها اظهار کرد: هر جشن و یا جشنواره‌ای سلیقه خاص داوران آن مراسم را می‌طلبد و من به شخصه از دیده نشدن فیلمم در اینگونه جشنواره‌ها استقبال می‌کنم.

وی در مورد سینمای کمدی روز ایران بیان کرد: شخصاً هیچ‌وقت علاقه‌ای به ساخت کمدی‌های بزن و بکوب نداشته و در کل اصلاً علاقه‌ای هم به سینمای کمدی ندارم.

این کارگردان جوان در همین راستا اذعان کرد: کمدی مورد علاقه من صرفاً مخاطب را نمی‌خنداند، به فرض مثال «ایتالیا ایتالیا» به هیچ عنوان کمدی نبود، شاید این فیلم فضایی مفرح ایجاد می‌کرد اما هیچگاه در ساختار آثار کمیک قرار نمی‌گرفت.  

صباغ زاده شیوع سینمای کمدی طی سالهای اخیر را نقد و خاطرنشان کرد: تهیه کنندگان و سرمایه گذاران امروز سینما اهل ریسک کردن نیستند و ترجیح می‌دهند فیلمی کمدی اما بفروش بسازند، آنها به هیچ وجه سراغ استعدادهای جوان نمی روند و به همین دلیل هیچ فیلم نو و خاصی هم در سینما ساخته نمی شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.