یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی:

تماشاخانه‌های تئاتر بازگشایی شدند/اسامی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر فجر امروز مشخص می‌شود

اداره کل هنرهای نمایشی

سینماپرس: مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: بنا به برنامه ریزی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر اعلام نتایج و راه یافتگان به این دوره از جشنواره از امروز به صورت روزانه در بخش های مختلف صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش سینماپرس، محسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین وضعیت بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر گفت: بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر براساس نظر نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته و خوبشختانه شاهد آن هستیم که تماشاخانه ها بار دیگر میزبان مخاطبان شده اند.  وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر مشخص شده و با توجه تغییر شهر تهران از حالت نارنجی به زرد تماشاخانه ها می توانند با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی فعالیت خود را آغاز نمایند.  

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به تلاش طولانی مدت مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر بازگشایی تئاتر تاکید کرد: طی هفته‌های گذشته جلسات مستمری صورت گرفته و بازگشایی تئاتر از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گرفت، تصمیماتی که خوشبختانه در نهایت به بازگشایی تئاتر منجر شد.  

وی درباره آخرین تصمیم دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر مبنی بر چگونگی برگزاری این دوره از جشنواره اضافه کرد: ما از ماه‌های گذشته درباره چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر فجر طرح های مختلفی را آماده کرده ایم، آنچه مسلم است اینکه برگزاری مجازی جشنواره تئاتر فجر قطعی است و دبیرخانه جشنواره در این راه از تمام ظرفیت‌های مجازی خود بهره خواهد گرفت.

حسن زاده درباره احتمال حضور مخاطبان در جشنواره تئاتر فجر افزود: هنوز نمی توان در این خصوص نظر نهایی را صادر کرد، درباره احتمال حضور مخاطبان در جشنواره تئاتر فجر همه چیز به بازگشایی تئاتر مرتبط است، اول باید وضعیت بازگشایی تماشاخانه های تئاتر مشخص شود و آثار روی صحنه بروند، بعد از آن می توان نظر نهایی درباره برگزاری فیزیکی جشنواره را اتخاذ کرد، در هر صورت اگر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری فیزیکی جشنواره باشد، مرکز هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای برگزاری حضوری این جشنواره با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و تخصیص پنجاه درصدی ظرفیت سالن آماده است.

وی درباره تاخیر در اعلام اسامی آثار برگزیده در این دوره از جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: طبیعتا ما هم قبول داریم که برنامه ریزی های این دوره از جشنواره تئاتر فجر به تاخیر افتاده است، اما باید آگاه باشیم که جشنواره امسال در شرایط ویژه و خاصی برگزار می شود که هیچگاه آن را تجربه نکرده است، بیماری کرونا محدودیت های فراوانی را برای دبیرخانه ایجاد کرده اما سعی بر برگزاری در بهترین کیفیت بوده است.  

حسن زاده در همین رابطه تاکید کرد: اگر امروز شاهد تاخیر در اعلام نتایج هستیم به این دلیل است که به درخواست بسیاری از گروه های تئاتر فراخوان جشنواره تمدید شده تا گروه ها بتوانند آثارشان را به جشنواره برسانند. امسال تسهیلات ویژه و خاصی را برای حضور گروه ها در جشنواره فراهم کرده ایم، به عنوان مثال پیش از این گروه ها برای حضور در بخش مرور حتما باید اجرای عموم می داشتند اما امسال بسته به شرایط گروه هایی که اجرایشان به دلیل کرونا متوقف شده هم می توانند راهی جشنواره تئاتر فجر شوند.  

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: بنا به برنامه ریزی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر اعلام نتایج و راه یافتگان به این دوره از جشنواره از امروز به صورت روزانه در بخش های مختلف صورت خواهد پذیرفت.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.