چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

برای نخستین بار از شبکه رادیویی گفت‌وگو؛

پخش مناظره کامل «آیت‌الله مصباح‌» با حزب توده و جریان‌های الحادی

آیت الله مصباح یزدی

سینماپرس: شبکه رادیویی گفت‌وگو برای نخستین بار، مناظرات مرحوم علامه محمدتقی مصباح‌یزدی با نمایندگان جریان‌های الحادی- مارکسیستی را پخش می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مناظرات یادشده که تحت عنوان «بحث آزاد» در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی ضبط و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در برگیرنده مناظره مرحوم حضرت آیت ا... علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و عبدالکریم سروش با احسان طبری نماینده حزب توده و فرخ نگهدار نماینده و عضو شورای مرکزی سازمان فداییان خلق (اکثریت) است. این مجموعه از سخنان در برنامه ای به نام "بحث آزاد" از رادیو گفت و گو پخش می شود.

موضوع اصلی مناظرات «مقایسه جهان‌بینی مادی و الهی» است و طی آن دیدگاه‌های دو نماینده جریان های الحادی و مارکسیستی به چالش کشیده شده است. در ذیل موضوع یاد شده، موضوعاتی چون «تضاد، دیالکتیک، اصل تاثیر و تاثر، مساله حرکت، رابطه حرکت و تضاد، عامیت و علت حرکت، نفی در نفی- گذار از کمیت به کیفیت» در هفت نشست، هدف بحث و نظر قرار گرفته است.

باز پخش این مناظرات، از رادیو گفت و گو، به انگیزه درگذشت و تکریم مقام و مجاهدت علمی حضرت آیت ا... علامه مصباح یزدی، آشنایی بیشتر مخاطبان با دیدگاههای آن فیلسوف برجسته و نیز درک بهتر منطق و استدلال قوی و متقن اسلام در برابر جریانها و نحله‌های الحادی و مادی و در نهایت؛ حصول شناخت و درکی عمیق و بنیادین از گفتمان و مکتب انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

مناظرات که در هفت شب متوالی از رادیو گفت و گو پخش خواهد شد بدون جرح و تعدیل به روی آنتن خواهد رفت. برای رعایت امانت، از حذف کلمه بینندگان نیز پرهیز شده است تا اصالت مناظرات حفظ شود.

یکی از دلایل اهمیت مناظرات یاد شده، این است که احسان طبری نماینده حزب توده که روزگاری به عنوان بزرگترین نظریه‌پردار مکتب مارکسیسم در ایران شناخته می‌شد، سالها پس از مناظره، کتاب «کژراه» را می‌نویسد و در آن به صراحت به باطل بودن نظریه‌های مارکسیستی و مادری اعتراف می‌کند.

برنامه «بحث آزاد» ویژه پخش مناظرات حضرت آیت ا... علامه محمدتقی مصباح‌یزدی با نمایندگان جریان های الحادی- مارکسیستی از چهارشنبه ۲۴ دی به مدت ۷ شب  و در ۱۲۰ دقیقه ساعت ۲۲ به روی آنتن می رود.

مخاطبان می توانند از طریق موج اف‌ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز، نصب برنامه کاربردی ایرانصدا از طریق تلفن همراه و تارنمای شبکه به نشانی www.radiogoftogoo.ir شنونده برنامه باشند و اخبار مربوط به این برنامه ها را ملاحظه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.