جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

عباس رافعی:

«پورعرب» بازیگر بااخلاق و کاردانی برای سینما ماست/حیف است که سال‌ها به دلیل بیماری نتوانست در سینما حضور داشته باشد

ابوالفضل پورعرب در مراسم تشییع پیکر مرحوم «سیروس گرجستانی»

سینماپرس: کارگردان فیلم «غیبت موجه» حاضر در جشنواره فجر بیان کرد: در فیلم سراغ افرادی می‌روم که تلاش دارند از وضعیت کرونایی سوء استفاده حداکثری کرده باشند. فیلمی متعلق به سینمای اجتماعی و قصه‌گوست که می‌تواند تا حدی هم برای مخاطب مفرح باشد.

به گزارش سینماپرس، رافعی درباره وضعیت فیلم سینمایی «غیبت موجه» به آنا گفت: مشکلی از بابت حضور «غیبت موجه» در جشنواره فجر امسال ندارم همانطور که در لیست نهایی حضور دارد. یک سری ریزه‌کاری‌های فنی مانده که اگر تیتراژ هم تمام شود، نسخه نهایی آن را به‌زودی تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این فیلم را باید در دسته سینمای اجتماعی جای داد گفت: این فیلم روایتگر داستانی از وضعیت امروز جامعه ایرانی است؛ بنابراین در زمان امروز می‌گذرد و جامعه‌ای را تصویر می‌کند که دست به گریبان کروناست.

فیلم سینمایی غیبت موجه

تصویرسازی از عده‌ای که از کرونا هم سوءاستفاده می‌کنند

این فیلمساز ادامه داد: در قصه سراغ افرادی می‌روم که حتی در این وضعیت کرونایی تلاش می‌کنند حداکثر سوء استفاده را داشته باشند. داستان فیلم در هنرستانی می‌گذرد که به خاطر کرونا در تعطیلی به سر می‌برد.

رافعی در عین حال خاطرنشان ساخت: البته طراحی قصه «غیبت موجه» در این لوکیشن‌ها به معنی این نیست که این اثر در واقع فیلم آموزش و پرورش باشد. تنها از ماجرایی در این اتمسفر استفاده کرده‌ام و ارتباطی با این مرکز ندارد.

کارگردان «غیبت موجه» همچنین توضیح داد: این فیلم متعلق به سینمای اجتماعی و قصه‌گوست که البته کمی هم مفرح خواهد بود تا مخاطب را سرگرم کند. شابد بتوانم بگویم برخلاف فیلم‌های قبلم حتی لبخند به لب تماشاگر می‌آورد.

فیلم سینمایی غیبت موجه

حیف که سینما از حضورش کم‌بهره شده است

رافعی با بیان اینکه ابوالفضل پورعرب و میترا حجار بازیگران اصلی فیلم هستند گفت: پورعرب، بازیگر بااخلاق و کاردانی برای سینما ماست و واقعاً حیف است که سال‌ها به دلیل بیماری نتوانست در سینما حضور داشته باشد.

این کارگردان اعتقاد داشت: این بازیگر حضور پررنگی در فیلم دارد و حتی می‌تواند در جشنواره فجر نگاه مخاطب را به سمت خود بکشاند همین‌طور که معتقدم یکی از شانس‌های دریافت سیمرغ جشنواره فجر سی‌ونهم هم خواهد بود.

درباره فیلم ...

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «غیبت موجه» در فصل پاییز امسال و در سطح شهر تهران کلید خورد و ضبط آن در هفته اول دی‌ماه به اتمام رسید. در این پروژه همانند آثار قبلی رافعی از جمله «فصل فراموشی فریبا»، «بهت» و «آزادراه» یک زن راوی داستان آن است.

فیلم سینمایی غیبت موجه

ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری، حسن زارعی، سام نوری، زهرا میرزایی، آیسان کرمی، احمدرضا اسعدی، مهری آل آقا، احمد پورخوش، امیر شریعت، حسام شریفی، سعید درآینده، مهدیه گلستانی، سعید گمار، یاسین کلاته، اسماء حیدری، سامی سلیمانی، پیمان احمدزاده، فریدون روشنایی، ماه جبین حبیبی، پرستو رفیعی، مرضیه کوهی، پرهام نریمانی، دریا نثرزاده از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از؛

نویسنده: منیژه صالح پناه، مدیران تولید: سید مهدی نریمانی، سید احمد رضایی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: حمید شوریده، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، فیلمبردار: مهدی قیصری، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم زاده، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی،  تدوین: مسعود فرجام، طراحی صدا و صداگذاری: حسین ابوالصدق، ساخت موسیقی: سیاوش امامی و ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.