یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۱

رضا: جاه طلبان برای دستیابی به منافع شخصی شان می خواهند جشنواره را برگزار کنند/ به عنوان رئیس صنف هرگز هیچ بلیتی برای اعضایم تهیه نخواهم کرد!

زینت رضا

سینماپرس: زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه با انتقاد شدید از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در بحران کرونا گفت: برخی جاه طلبان برای دستیابی به منافع شخصی شان می خواهند جشنواره را برگزار کنند؛ برگزاری جشنواره فیلم فجر در این روزهای کرونایی با حضور مردم، هنرمندان و اهالی رسانه چه معنایی دارد؟ اگر به نظر آقایان کرونا تمام شده و تجمعات می توانند برگزار شوند چرا مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت منع تردد شبانه و منع تردد بین شهری را برنمی دارند تا مردم بتوانند زندگی عادی شان را از سر بگیرند؟

این سینماگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا اینقدر منافع شخصی و رانت های مختلف در برگزاری جشنواره فیلم فجر وجود دارد که برخی افراد حاضرند به قیمت ابتلا و مرگ مردم و هنرمندان و خبرنگاران باز هم دست به برگزاری جشنواره بزنند و مردم را در سالن های سربسته سینما کنار هم بنشانند.

وی ادامه داد: اگر حضور در مکان های سرپوشیده برای گسترش ویروس منحوس کرونا موثر نیست چرا در شب یلدا مرتباً اعلام می شد مردم کنار هم جمع نشوند؟ چرا منع تردد شبانه در همه شهرها همچنان برپاست؟ متأسفانه ما با اعمال ضد و نقیضی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مواجه هستیم که موجب بهت و حیرت مان شده است. کارهای آن ها با هم همخوانی ندارد و من نمی دانم چطور در این شرایط بحرانی که کرونای انگلیسی وارد کشور شده اجازه داده اند که جشنواره فجر برگزار شود؟

رضا خاطرنشان کرد: همه ما به خوبی می دانیم که کرونای انگلیسی برخلاف کرونای چینی بیشتر جان جوانان و خردسالان را نشانه می گیرد و ما با نادیده گرفتن پروتکل ها و عادی سازی شرایط نباید کاری کنیم که نسل مان از بین برود.

وی سپس با بیان اینکه صنوف سینمایی به علت شیوع کرونا مدت ها است از برگزاری مجمع عمومی منع شده اند اظهار داشت: من می خواهم بدانم مجمع عمومی جمعیت بیشتری دارد یا حضور مردم و هنرمندان و خبرنگاران در سالن های سینما؟ اگر کرونا برطرف شده چرا از مهرماه تا حالا به ما اجازه برگزاری مجمع نداده اند؟

این هنرمند باسابقه متذکر شد: بنده به عنوان رئیس صنف هرگز هیچ بلیتی برای اعضایم تهیه نخواهم کرد چرا که می دانم بلیت توزیع کردن در خانه سینما فاجعه انسانی به وجود می آورد و هرگز نمی توان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مبادرت به توزیع بلیت کرد و قطعاً اوضاع در سالن های سینما بسیار اسفبارتر نیز خواهد بود!

وی ادامه داد: هر یک از اعضای صنف انجمن منشیان صحنه در صورت تمایل خودشان می توانند به صورت شخصی دست به تهیه بلیت برای حضور در سینماها بزنند اما بنده هرگز این کار را انجام نمی دهم چرا که خدای خود را در نظر می گیرم و نمی توانم به عنوان یک مسئول با جان اعضایم بازی کنم. از سوی دیگر در این یک سال گذشته کدامیک از مسئولان سینمای کشور به فکر ما بودند که حالا ما بخواهیم با شرکت در جشنواره مشوق رفتارها و تصمیمات غلط آن ها باشیم؟

رضا در خاتمه اظهاراتش خطاب به مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، سازمان سینمایی و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این انسان هایی که می میرند اعداد ریاضی نیستند!؛ آن ها عزیز خانواده های شان هستند. شما با کدامین درایت و تدبیر اجازه حضور مردم در سالن های سینما را می دهید؟ من متأسفم که بی تدبیری شما باعث خواهد شد در اواخر بهمن و اوایل اسفندماه ما با یک فاجعه کرونایی دیگر از نظر میزان مبتلایان و درگذشتگان روبرو شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.