سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۲

دانش: برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در این روزهای بحرانی و حساس اشتباه صرف است/ جز هدر دادن بودجه های دولتی چه هدفی دارید؟

گلچهره دانش

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه با انتقاد شدید از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در بحران کرونا گفت: بنده جداً با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم؛ برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در این روزهای بحرانی و حساس اشتباه صرف و دعوت به مرگ همگانی است و متأسفم که مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره فجر بی توجه به خطری که می تواند جان یکایک شرکت کنندگان در این رویداد را تهدید کند صرفاً برای رسیدن به منافع شخصی شان اصرار به برگزاری جشنواره دارند.؛ پرسش من از آقایان این است که تا چه زمانی قرار است تنها به منافع شخصی خود بیندیشید؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «تاکسی نارنجی» و «باد و شقایق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زمانی که مهمترین رویدادهای سینمایی جهان یک به یک در حال اعلام لغو و تعطیلی هستند چه دلیلی دارد که ما دست به برگزاری جشنواره می زنیم؟

وی ادامه داد: اگر قرار است جشنواره را برگزار کنید چرا با حضور مردم می خواهید این کار را انجام دهید؟ چرا به همان داوری آثار و برگزاری سمبلیک جشنواره اکتفا نمی کنید؟ شما خودتان به خوبی می دانید حضور مردم در سالن های سربسته بسیار خطرناک است و تنها وجود یک فرد ناقل ویروس کرونا می تواند موجبات ابتلای دیگران را فراهم آورد.

دانش با بیان اینکه این روزها شاهد ابتلای بسیاری از چهره های برجسته ورزشی و سینمایی از جمله مهرداد میناوند، گوهر خیراندیش، علی انصاریان و... به ویروس منحوس کرونا هستیم اظهار داشت: با این شرایط که بخش عمده ای از سرمایه های فرهنگی کشور به این ویروس مبتلا و یا جان خود را از دست داده اند شما چه اصراری برای برگزاری این رویداد دارید؟ چرا جان مردم، خبرنگاران و هنرمندان برای شما مهم نیست؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «چشمهایش» با طرح یک پرسش از دست اندرکاران جشنواره گفت: جز هدر دادن بودجه های دولتی چه هدفی برای برگزاری جشنواره دارید؟ شما فقط می خواهید نزدیکان تان از مواهب برگزاری جشنواره بهره مند شوند در غیر این صورت همه به خوبی می دانیم در این روزهای کرونایی برگزاری جشنواره نفعی برای سینما ندارد.

این سینماگر متذکر شد: در این روزها که بخش عمده ای از اهالی سینمای کشور با بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و از پس تأمین معاش روزانه شان هم برنمی آیند برگزاری جشنواره هیچ معنایی ندارد! آقایان اگر کمی تدبیر داشتند به جای صرف بودجه های میلیاردی از بیت المال برای جشنواره ای خنثی و بی دستاورد می آمدند و نفری ۱۰ میلیون تومان به اعضای ضعیف خانه سینما کمک می کردند تا در این گرانی و تورم شدید بخشی از معضلات زندگی آن ها برطرف شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فجر می توانست ضمن ادغام با جشنواره جهانی به صورت یکجا در سال ۱۴۰۰ برگزار شود و من بسیار متأسفم که کمترین درایتی از سوی مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مسأله وجود نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.