پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۳

ارجمند: ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر تجدید نظر کند/ متأسفم که مدیران سینمایی هیچ تهمیدی برای رفع مشکلات معیشتی سینماگران اندیشه نکرده اند

داریوش ارجمند در نشست خبری فیلم سینمایی «روز بلوا»

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما گفت: مراجعی مانند وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا که مرتب به مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی تذکر می دهند باید توجه ویژه به برگزاری تجمعات داشته باشند؛ بی تردید این مراجع هستند که باید در این بحران کرونا اجازه برگزاری تجمعات را صادر نکنند و از این رو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر باید تجدید نظر کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «راه آبی ابریشم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اطلاع دقیقی از آمار مبتلایان و درگذشتگان ویروس کرونا نداریم به خصوص نمی دانیم که با ورود کرونای انگلیسی وضعیت چه خواهد شد؟ بنده اگر اطلاع دقیقی از این آمار داشتم بی تردید می توانستم نظرم را به صورت قطعی تر عرض کنم.

وی ادامه داد: ما که دوست داریم اوضاع روبراه باشد، سینماها باز شود و زندگی اهالی سینما روی روال افتاده و وضعیت عادی داشته باشد اما متأسفم که در این بحران کرونا و بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از هنرمندان، مدیران سینمایی هیچ تهمیدی برای رفع مشکلات معیشتی سینماگران اندیشه نکرده اند؛ مدیران سینمایی می بایست به جای کارهای حاشیه ای نظیر برگزاری جشنواره ها در قدم اول فکری برای رفع بحران از زندگی اهالی سینما داشته باشند.

ارجمند خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی باید آگاه باشند که اوضاع اهالی سینما با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارد؛ یکی در پول غرق است و دیگری گرسنه!؛ برخی افراد چه جشنواره باشد چه نباشد، پول های میلیاردی شان را می بردند. از تلویزیون پول های میلیاردی می گیرند. از تبلیغات پول های میلیاردی در می آورند. آن ها در واقع مرده شورهایی هستند که به هیچ چیز دیگر کاری ندارند و فقط به فکر پول هستند، از سوی دیگر عده ای هم در وضعیت بحرانی معیشتی روزگار می گذرانند و باید تدبیری برای زندگی شان اندیشه شود.

این سینماگر تأکید کرد: در هر صورت من امیدوارم اگر اصرار به برگزاری جشنواره فیلم فجر در این روزهای بحرانی کرونا است به دور از هرگونه شعارزدگی پروتکل های بهداشتی با وسواس و دقت رعایت شوند تا خدای ناکرده برگزاری جشنواره باعث گسترش این ویروس منحوس نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.