دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش/۷

مسلخی: سیاست های غلط برگزارکنندگان جشنواره فجر امید بسیاری از فیلمسازان جوان را ناباورانه سوزاند و از بین برد

نشست خبری فیلم سینمایی «پدران»؛ Y شهرام مسلخی

سینماپرس: شهرام مسلخی کارگردان فیلم سینمایی «یقه سفیدها» که تنها اسماً در جشنواره فجر حضور دارد اما نمایش داده نمی شود با انتقاد شدید از سیاست های نادرست برگزار کنندگان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: سیاست های غلط برگزارکنندگان جشنواره فجر امید بسیاری از فیلمسازان جوان را ناباورانه سوزاند و از بین برد؛ بسیاری از فیلم اولی ها به امید حضور و دیده شدن در جشنواره فیلم فجر اثرشان را تولید می کنند اما امسال رسماً بخش عمده ای از آن ها حذف شدند و امکان دیده شدن آثارشان از آن ها سلب شد که این رفتار بر ضد شعار جوانگرایی است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «پدران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه ما می دانیم که جشنواره فیلم فجر در واقع یک جشنواره نیست؛ یک جشن ملی است، جشن سینمای ایران است. همیشه حضور در این جشنواره بیش از جایزه گرفتن مطرح بوده اما سیاست گذاری های غلط مدیران سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر باعث شده تا امسال هدف اصلی جشنواره فجر جایزه گرفتن و کاندیدا شدن باشد و این اتفاق بسیار دردناک و متأثرکننده است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر همواره یک جشن خودمانی در سینمای ایران بوده که سینماگران و اهالی رسانه و منتقدان را سالی یک بار دور هم جمع می کرد و دستاورد یک سال سینمای ایران در آن به نمایش در می آمد و به همین علت هم چند سال قبل بخش بین الملل آن را جداسازی کردند تا کسی این جشنواره را با جشنواره های جهانی قیاس نکند.

مسلخی با بیان اینکه همه ما امید داشتیم فیلمسازانی که در سال جاری با شرایط بسیار سخت مبادرت به تولید فیلم کردند بتوانند در این روزهای بحرانی کرونا به خوبی دیده شوند اظهار داشت: سینمای کشور امروزه اصلاً شرایط ایده آلی ندارد مشخص نیست تا چه زمانی ما با بحران کرونا باید در حال دست و پنجه نرم کردن باشیم. همه امید ما این بود که جشنواره فیلم فجر چراغ سینما را روشن می کند و به ما شور و انگیزه می دهد اما سیاست های نادرست مدیران این جشنواره باعث شد تا همان اندک امید ما هم به طور کلی از بین برود.

این سینماگر تأکید کرد: اتفاق ناراحت کننده ای که در جشنواره سی و نهم رخ داد باعث شد تا سرمایه گذاران به سینما بدبین شوند، فیلمسازان سرد شوند و همین مسأله باعث خواهد شد تا در سال آتی میزان تولیدات سینمای کشور به کمتر از نصف کاهش پیدا کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «هیلانه» و «عاشق ها ایستاده می میرند» خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره با کم لطفی و بی دقتی های صورت گرفته فیلم های مستقل کاملاً کنار گذاشته شدند و در عوض همه فیلم های ارگانی که با بودجه های دولتی تولید شده بودند به خوبی مورد توجه قرار گرفتند. بی شک نتیجه همه این اتفاقات در نهایت به ضرر سینمای ایران خواهد بود.

این فیلمساز در پایان این گفتگو افزود: برای همه فیلمسازان اینکه فیلم های شان در ایام جشنواره توسط منتقدان و اهالی رسانه دیده شود و نقد و نظرات آن ها را بشنوند بسیار مهم بود که متأسفانه برنامه ریزی های سلیقه ای مدیران جشنواره باعث شد حتی این امکان ساده هم برای فیلم هایی که نامزد نشده اند از بین برود. من بسیار برای این اتفاقات پیش آمده متأسفم و امیدوارم حداقل ترتیبی داده شود تا همه آثاری که اسماً در جشنواره حضور دارند برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.