شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

جلال فاطمی:

صداوسیما نگاهی به ایجاد تحول در افق‌های تازه ندارد/آثار نمایشی ما در تلویزیون نیاز به خلاقیت دارند

 جلال فاطمی بازیگر درنشست نقد و بررسی فیلم «خسته نباشید»

سینماپرس: در تلویزیون و سینما باید شرایط را برای کار جوانان بااستعداد فراهم کرد تا در آینده نزدیک با فقر نیروی ماهر مواجه نشویم.

به گزارش سینماپرس، جلال فاطمی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: باید هم در سینما و هم در تلویزیون ساختاری چیده شود تا جوانان بااستعداد شناسایی شوند و از آن‌ها در کنار باتجربه‌ترها استفاده شود و در درازمدت نیروهایی ماهر برای تولید تربیت شوند. بازیگر «خانه امن» ادامه داد: باید رابطه‌بازی را کنار گذاشت و برای آنکه در آینده از تکنیسین‌ها و هنرمندان حرفه‌ای برخورد باشیم، به شناسایی نیروهای بااستعداد و حمایت از آنان بپردازیم. فاطمی تأکید کرد: گاهی یک جوان چنان سطحی از کارگردانی ارائه می‌دهد که شاید پیشکسوتان را هم به تعجب اندازد و گاهی جوانان ایده‌هایی برای تولید دارند که اصلاً به ذهن بزرگ‌ترها نمی‌رسد.


بازیگر «بیست و یک روز بعد» افزود: تمام کارگردانان بزرگ و نامدار امروز زمانی نه چندان دور با اعتماد بزرگ‌ترها مواجه شدند و توانستند فیلم بسازند و وارد چرخه شوند و برای همین الان هم باید از جوانان حمایت کرد. جلال فاطمی با اشاره به لزوم حمایت جشنواره‌ها از جوانان گفت: در بسیاری از جشنواره‌ها اتفاقات بزرگ و به اصطلاح شگفتی‌ها از آن جوان‌ترها یا کارگردانانی بوده است که در ابتدای راه هستند، البته حضور جوانان در کنار بزرگ‌ترها در هر رقابتی جذابیت را بیشتر می‌کند. بازیگر «خسته نباشید» عنوان کرد: در سینما و تلویزیون باید جا برای همه باز باشد و خدای نکرده طوری رفتار نشود که یک جوان فکر کند، چون سن و سالش کم است، از او حمایت نمی‌شود.


این بازیگر گفت: اگر تلویزیون و سینما اعتماد جوانان و اسباب رشد آن‌ها را فراهم کنند، مدام لازم نیست برای لذت بردن فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی را به خورد مردم دهیم.


به گفته این هنرمند عرصه هنرهای نمایشی سینما و تلویزیون نیازمند تحول نگاه و آفرینش ایده‌های تازه است. به نظر می‌رسد رکودی که در سریال‌سازی شاهد آن هستیم به دلیل این است که صداوسیما نگاهی به ایجاد تحول در افق‌های تازه ندارد و این مسئله در آثاری که اغلب به لحاظ پرداخت و تکنیک و فیلمنامه تکراری هستند، به چشم می‌خورد. این بازیگر معتقد است: آثار نمایشی ما در تلویزیون نیاز به خلاقیت دارند و این خلاقیت میسر نمی‌شود مگر اینکه خونی تازه در رگ‌های ساختارهای کهنه تزریق شود. آثار نمایشی ما اغلب تهی از معنا و مفاهیمی هستند که جامعه به آن‌ها نیاز دارد و به نظر می‌رسد در گردابی خودخواسته گرفتار شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.