شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

علی غفاری:

مدت‌ها بود تلاش داشتم قهرمان را به سینمای ایران باز گردانم

علی غفاری

تهیه کننده یکی از فیلم‌های جشنواره "فجر" ضمن موافقت با بازگشایی سینماها در ایام کرونایی، تاکید کرد سالن‌های سینما یکی از امن ترین مکان‌ها هستند.

به گزارش سینماپرس، مهدی صباغ زاده در مصاحبه با برنامه "سینمامعیار" رادیو گفت‌وگو در خصوص تنها فیلم عاشقانه جشنواره امسال، گفت: این فلیم پخته تر و عاشقانه تر از فیلم قبلی پسرم است و از نظر بنده بسیار فیلمی جذاب و دیدنی است.

وی ابراز امیدواری کرد این فیلم در جشنواره بدرخشد و موقعیت‌های خوبی را برای کاوه صباغ زاده ایجاد کند و ادامه داد: این فیم در حال و هوای "ایتالیا ایتالیا" ساخته شده است و قدری قصه و شرایط آن تفاوت دارد.

صباغ زاده از داستان اقتباسی این فلیم یاد کرد و گفت: در حال حاضر نام کتاب مورد نظر را به یاد ندارم.

وی همچنین در خصوص موافقت با برپایی فیلم فجر گفت: در حال حاضر تمام درهای مملکت باز است و جایی بسته نیست و مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و زدن ماسک برای آن‌ها عادی شده است و نباید جلوی زندگی را گرفت.

صباغ زاده لزوم برخورداری از فضایی شاد را متذکر شد و افزود: سینما کم خطر ترین است و سالن‌ها هم ۵۰درصد فروش بلیط را اینترنتی کرده است.

این تهیه کننده باسابقه سینمای کشور به رادیو گفت‌وگو گفت: ویژگی فیلم امسال ما هم امید آفرینی در زندگی و فضای تازه و نوی آن است. فیلم فضایی را برای جوانان نشان می‌دهد و برای خانواده‌ها بسیار سازنده و موثر است.

همچنین در این برنامه ایزد مهر آفرین، منتقد سینما با حضور در استودیوی پخش زنده رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: سینما نزدیک به یک سال است که وارد چله‌ای شده که هنوز از آن خارج نشده است.

مهر آفرین با بیان اینکه با اتمام جشنواره، بسیاری افراد نزدیک به یکسال وارد سینما نشده‌اند، ادامه داد: در خصوص فیلم‌های جشنواره‌ای هم باید گفت درباره فیلم " قاتل وحشی" بحث‌های بسیاری شده و عده زیادی فیلم را دیده‌اند.

وی افزود: بنده هم فیلم را دیده‌ام و تصمیم گیرنده نهایی را مدیران سینما هم نمی‌دانم و ای کاش فضایی در نظر گرفته می‌شد تا فیلم در جشنواره دیده شود.

مهر آفرین گفت: رفتار عقلانه این است که یک مدیر سینما در حالی که بحث‌ها درباره یک فیلم گرم است، پخش آن را در دستور کار بگذارد ولی احساس می‌کنم تصمیمات خارج از فضای سینمایی گرفته می‌شود ولی به هر حال در پاسخ به مسائل، مدیران سینمایی باید پاسخ دهند.

در ادامه این برنامه علی غفاری، کارگردان "تک تیرانداز" - بعنوان یکی از ۱۶ فیلم برگزیده- روی خط ارتباطی رادیو حاضر و پاسخگوی سوالات برنامه شد.

وی با اشاره به فیلم قبلی خود که در جشنواره موفق ظاهر شد، ادامه داد: فیلم ما مربوط به دفاع مقدس و برشی از زدگی یک شهید است.

غفاری این فیلم را قهرمانانه و در حوزه سینمای حماسی خطاب کرد و گفت: ما مشکلی با پروانه نمایش آن نداشتیم.

وی خطرنشان کرد: مدت‌ها بود تلاش داشتم قهرمان را به سینمای ایران باز گردانم و در حد وسع خود تلاش کردم این کار را انجام دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.