چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

روی آنتن شبکه مستند؛

مرور رویکرد دوره‌های مختلف جشنواره فجر به مستند در «نردبان»

برنامه تلویزیونی «نردبان»

سینماپرس: برنامه تلویزیونی نردبان به نقد و بررسی سیاست‌های جشنواره فیلم فجر در برخورد با سینمای مستند پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، سی‌امین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۱۷ بهمن‌ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مهمان ویژه این قسمت از برنامه، مصطفی رزاق‌کریمی کارگردان پیشکسوت سینمای مستند است که در «نردبان» در مورد تجربه مستندسازی خود سخن گفته و درباره مستندهای «خاطراتی برای تمام فصول» «یاد و یادگار» و ... صحبت کرده است. در این بخش امید بلاغتی، به بررسی آثار این کارگردان و مستندساز کشور پرداخته است.

برنامه «نردبان» این هفته سراغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رفته و ضمن بررسی حضور فیلم‌های مستند در این جشنواره، نگاهی انتقادی به برخوردهای چندگانه جشنواره فجر با سینمای مستند دارد. به همین منظور، سام کلانتری کارگردان فیلم مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» مهمان برنامه شده است.

او که سال گذشته موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از جشنواره فجر شد، در گفتگو با مجری برنامه حامد شکیبانیا، سیاست‌های چندگانه جشنواره فجر در برخورد با فیلم مستند در سال‌های اخیر را مورد بررسی قرار داد. با اعلام دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم مستند راه‌یافته به این جشنواره، برای مردم و اهالی رسانه اکران نخواهد شد و تنها یک سیمرغ به بهترین فیلم مستند داده می‌شود.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.