چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

در حاشیه خواب غفلت مسئولان فرهنگی؛

نمایش آبدوغ خیاری با طعم ابتذال در جشنواره تئاتر فجر!

نمایش زهرماری

سینماپرس: جشنواره تئاتر فجر در حالی به نیمه رسیده که برخی از نمایش‌های آن محتوای مناسبی ندارند.

به گزارش سینماپرس، گویا وزارت ارشاد قرار نیست هیچ نظارتی روی محتوای نمایش‌ها داشته باشد؛ نمایش «آبگوشت زهرماری» که روز دوشنبه در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا شد نمایشی سخیف بود.

نمایشی که نویسنده اثر به نام نمایش کمدی با هدف خنداندن تماشاگر به خود این اجازه را داده که هر محتوای نامناسب و غیراخلاقی را به زبان بیاورد. موضوع اصلی داستان غذا نخوردن خان است و اینکه آشپزها می‌خواهند برای او غذا بپزند تا از مطبخ اخراج نشوند.   چیدمان صحنه بسیار ساده است و قابلمه و میزهایی که فضای آشپزخانه را به خوبی تداعی می‌کند.

نمایش «آبگوشت زهرماری»؛ نمایشی آبدوغ خیاری با طعم ابتذال

در صحنه حرمسرای دربار، بازیگران مرد از لنگ برای پوشاندن سر استفاده می‌کنند و نقش زن را بازی می‌کنند. دیالوگ‌های این قسمت اصلا شبیه به نمایش کمدی نیست. در این صحنه، بازیگران که حالا زن‌های خان هستند از خاطرات جنسی خود با خان سخن می گویند! متاسفانه کلماتی در این نمایش رد و بدل می‌شود که از بیان آن در این گزارش معذوریم.

همچنین در صحنه‌ای دیگر که در حمام است دیالوگ‌های مبتذل بین بازیگران استفاده می‌شود. گویا نویسنده اثر نمی‌دانسته چگونه می‌تواند مخاطب خود را به خنده وادار کند تا اینکه به ذهنش رسیده بهترین تکنیک تبدیل صحنه نمایش به اتاق خواب است. گرچه موسیقی جنوبی فضا را شاد و لهجه‌های جنوبی بازیگران نمایش در کنار موسیقی، کل اثر را فلکلور کرده بود اما چیزی که بیشتر به چشم می‌آمد دیالوگ‌های جنسی و به دور از ادب بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.