یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

تهیه کننده فیلم «یدو» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد؛

مصباح: در شرایط امروز ورود به سینمایی با تم دفاع مقدس و محوریت خانواده جسارت می خواهد/ «یدو» در تمامی بخش ها قابلیت نامزد شدن دارد!

محمدرضا مصباح

سینماپرس: محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم سینمایی «یدو» گفت: متأسفانه سال ها است فیلم های دفاع مقدس کمتر مورد توجه قرار می گیرند و حمایتی از تولید آن ها صورت نمی گیرد که این اتفاق جای گلایه دارد و از این رو باید عنوان کنم در شرایط امروز ورود به سینمایی با تم دفاع مقدس و محوریت خانواده جسارت می خواهد که خوشبختانه یکایک دست اندرکاران تولید «یدو» این جسارت را داشتند و همگی دست به دست هم دادیم تا اثری سالم را به سینما و به ویژه مخاطبان نوجوان ارائه کنیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سینما شهر قصه» و «طلاقم بده به خاطر گربه ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم ما امروزه باید تصویری از دوران دفاع مقدس را ارائه کنیم که برای عامه مخاطبان جذاب باشد. فیلم های دفاع مقدس برای نوجوانان باید قابل قبول و ملموس باشند و خدا را شاکرم که در «یدو» این امکان فراهم شد تا ما بتوانیم با محوریت خانواده اثری را تولید کنیم که برای مخاطبان دارای جذابیت است.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که با توجه به مهجوریت سینمای دفاع مقدس و سینمای کودک و نوجوان و عدم حمایت مدیران سینمایی از اکران این قبیل آثار فکر می کنید «یدو» می تواند در زمان اکران موفق باشد یا خیر اظهار داشت: در خصوص وضعیت اکران از حالا نمی توان پیش بینی کرد چرا که ویروس کرونا هرگونه پیش بینی را از ما سلب کرده است اما بنده حاضرم در صورت مهیا شدن شرایط پیش قدم شوم و اولین نفری باشم که فیلمم را در سینماها اکران کنم.

مصباح خاطرنشان کرد: «یدو» چون قصه محور است و فیلم های این چنینی با محوریت قصه گویی کم داریم و اغلب فیلم ها تکیه بر چهره ها و اسامی بازیگران دارند در  این اتفاق نویی افتاده و ما بدون اینکه از چهره ها به غیر از خانم پسیانی که مشهور هستند از بازیگران محلی بهره گرفتیم که برخی از آن ها حتی اولین باری بود که دوربین را از نزدیک می دیدند.

این سینماگر افزود: بازی بازیگران در این فیلم درخشان است. بازیگران خوش درخشیده و بازی شان کیفیت بالایی دارد و این اتفاق افتاده که ما چهره های جدیدی را به عالم سینما معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: ما قطعا در اکران موفق خواهیم بود. در ایام برگزاری جشنواره فیدبک های خوبی گرفتیم و درصد رضایتمندی مردم و منتقدان از فیلم ما بالا است. قطعا ما در زمان اکران نسبت به فیلم هایی که چهره دارند عقبیم اما نکته فیلم ما اینجا است که مردم راضی از سالن سینما بیرون می آیند. در اکران هم این اتفاق می افتد.

مصباح در پاسخ به این سوأل که شانس فیلم را در کدام بخش ها بیشتر می دانید گفت: «یدو» در تمامی بخش ها قابلیت نامزد شدن دارد!

وی در پایان افزود: ورود به این ورطه و سینمای این چنینی با تم دفاع مقدس و خانواده و بدون استفاده از چهره های مطرح سینمایی بالاخره نوعی جسارت را طلب می کند که ما این جسارت را به خرج دادیم تا این اتفاق بیفتد. اما در ازای تلاش مان از بچه های رسانه ها تقاضا داریم کمک کنند تا این فیلم به خوبی معرفی شود و کمک کنند تا این نوع آثار مورد اقبال مردم قرار بگیرد و شاهد باشیم سینمای ما بر محور اسم ها و چهره ها نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.